صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
عملکرد سغدیر در تراز جهانی

آمادگی هلدینگ سیمان غدیر جهت تأمین بخش اعظم سیمان نهضت ملی مسکن

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) با نماد بورسی «سغدیر» با حضور سهامداران و نمایندگان آنان برای سال مالی منتهی ۳۱شهریور۱۴۰۲ روز چهارشنبه ۲۷دی۱۴۰۲ در محل سالن اجتماعات هلدینگ سیمان غدیر برگزار شد.

 /

 


به گزارش جهانی پرس، در این جلسه، ضمن ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره به جمع و نیز گزارش های حسابرس مستقل و بازرس قانونی و تصویب صورت‌های مالی دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲، مهم‌ترین اقدامات هیات‌مدیره و همین‌طور چشم‌انداز سرمایه‌گذاری و برنامه‌های پیش‌روی این شرکت تشریح شد.

مهندس «محمدرضا سلیمیان» مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) با اشاره به ظرفیت تأمین سیمان پروژه های ملی توسط این هلدینگ اظهار داشت: در پروژه‌های بزرگ ملی مانند آزادراه اصفهان-شیراز، ایران‌مال، پارس‌جنوبی و عسلویه، قطار شهری مشهد و ... تأمین‌کننده سیمان بخش اعظم یا تمام پروژه‌ ها هلدینگ سیمان غدیر بوده است و بدین ترتیب اعلام می‌شود که این هلدینگ آمادگی تأمین بخش اعظم سیمان موردنیاز نهضت ملی مسکن را دارد.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر با اشاره به پیشگام بودن هلدینگ سیمان غدیر در حوزه اشتغال‌زایی تأکید کرد: برای حدود ۳هزار نفر اشتغال مستقیم و ۱۵هزار فرصت اشتغال غیرمستقیم در هلدینگ سیمان غدیر ایجاد کرده‌ایم.

سلیمیان با اشاره به رقم خوردن سودآوری هلدینگ سیمان غدیر در سال رشد تولید، مهار تورم یادآور شد: سودآوری هلدینگ سیمان غدیر از جنس افزایش قیمت دلار نبوده و افزایش تولید منتج به افزایش سود به مبلغ حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال شده است که این امر ما را از سایر صنایع و رقبا متمایز می‌کند و این در حالی است که به حاشیه سود خالص ۴۰درصدی دست یافته‌ایم.

وی هلدینگ سیمان غدیر را یکی از بزرگترین هلدینگ های سیمانی کشور با مقاصد صادراتی متنوع معرفی کرد و افزود: ۲۹ مقصد صادراتی در اقصی‌نقاط جهان ایجاد کرده‌ایم که تنوع جغرافیایی و تعدد مشتریان در قاره‌های مختلف باعث بالارفتن قدرت تحقق اهداف صادراتی شده است.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر درباره سطح مطلوب ذخیره استراتژیک و تاب‌آوری این شرکت گفت: در حوزه‌ی تاب‌آوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز بوده است، اقدامات مؤثری انجام شده که باعث شده حتی درصورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده‌ تولید، به مدت ۱۲۲ روز امکان تولید داشته باشیم، درحالیکه این عدد در صنعت بطور متوسط ۷۱ روز است‌ که این امر نشان‌دهنده سطح مطلوب ذخیره استراتژیک و تاب‌آوری هلدینگ سیمان غدیر حتی در شرایط سخت تولید است.

محمدرضا سلیمیان با اشاره به فعالیت هلدینگ سیمان غدیر در تراز جهانی بیان کرد: در میان تمامی هلدینگ‌های سیمانی کشور، بالاترین راندمان تولید متعلق به هلدینگ سیمان غدیر با بیش از ۹۳درصد است که این رقم در خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است.

لازم به ذکر است شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) با نماد بورسی «سغدیر» در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲، بیش از ۶۷۷۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که با تحقق سود خالص حدود ۲۷هزار میلیارد ریال، توانسته است به حاشیه سود خالص ۴۰درصدی دست یابد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۱۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸     ساعت: ۱۹ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024