صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور از روند کاهشی دما و تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته در کشور، خبر داد.

به گزارش جهانی پرس _امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با  راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: امروز برای استان‌‎های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال‌غرب فارس، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بارش برف و باران رعدو برق و وزش باد شدید موقت، کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، کولاک برف پیش‌بینی شده است. در شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا بارش‌ها با شدت کمتری در بخش‌هایی از  سواحل دریای خزر، شمال‌شرق، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی تداوم می‌یابد.

نقشینه توضیح داد: فردا تا جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب‌غرب به کشور برای جنوب‌غرب و غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، و بتدریج نواحی شرق، شمال‌شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، بارش مجدد آغاز خواهد شد که این بارش‌ها همراه با رعد و برق ، وزش باد شدید و روی ارتفاعات کولاک برف است. شنبه علاوه بر این مناطق، شمال غرب، سواحل دریای‌خزر و جنوب‌شرق، بارش پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکشنبه، بارش‌ها در شمال‌شرق، سواحل دریای خزر، و به شکل پراکنده در شمال غرب کشور تداوم دارد. در شرق و شمال شرق، انتظار وزش باد شدید وجود دارد.

به گفته نقشینه، امروز و فردا در شرق، مرکز، جنوب شرق و جمعه و شنبه در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال‌شرق، وزش باد شدید سبب گردوخاک می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در نیمه شمالی کشور، دما به طور محسوسی کاسته می‌شود. امروز تا بعدازظهر جمعه، خلیج‌فارس و امروز تا پنجشنبه غرب دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: تهران، بارش باران دارد که در مناطق و شهرهای مرتفع استان بارش برف و باران پیش‌بینی شده است. آبعلی و فیروزکوه بارش برف دارند. امشب وزش باد در تهران شدید می‌شود و در مناطق مرتفع تهران کولاک برف رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه، بیشینه دمای تهران امروز به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما در تهران ۶ درجه بالای صفر ثبت شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۸۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۴     ساعت: ۹ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024