صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

افتتاح ۳ ایستگاه متروی تهران فردا

۳ ایستگاه در خط ۶ متروی تهران فردا ۲۶ اسفند در قالب پویش امید و افتخار همزمان افتتاح می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، ایستگاه‌های بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ متروی تهران فردا ۲۶ اسفند در قالب پویش امید و افتخار همزمان افتتاح می‌شود. ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی خط ۶ و دو ایستگاه دیگر در قطعه شمالی این خط واقع شده‌اند؛ با بهره‌برداری از ایستگاه‌های آیت الله کاشانی و شهدای کن، در واقع تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ تکمیل شده و مسیری پیوسته در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.

خط ۶ متروی تهران یک خط درون‌شهری با ۳۲ ایستگاه است. این خط از ایستگاه دولت‌آباد در جنوب شرق تهران آغاز می‌شود و به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب تهران می‌رسد. از اسفند سال ۱۴۰۱ که ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسید، تا اسفند ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ ایستگاه در این خط افتتاح شده است.

مهر امسال نیز ۳ ایستگاه شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) در اختیار مردم قرار گرفت. در ایستگاه‌های خط ۶ که فردا افتتاح می‌شود به مسئله مناسب‌سازی ایستگاه‌ها برای افراد کم توان جسمی و حرکتی توجه شده است؛ بگونه‌ای که هر ۳ ایستگاه به پله برقی و آسانسور مجهز بوده و برای افراد کم توان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده است.

ایستگاه بهار شیراز در محدوده بیمارستان خانواده (منطقه ۷) و در تقاطع خیابان‌های شریعتی و بهار شیراز واقع شده است، ایستگاه آیت الله کاشانی در خیابان آیت الله کاشانی (منطقه ۵) و در تقاطع خیابان جنت آباد جنوبی و ایستگاه شهدای کن در بلوار کوهسار (منطقه ۵)، ابتدای بزرگراه آبشناسان واقع شده است. همچنین فردا بهره‌برداری از ایستگاه تبادلی تربیت مدرس در خط ۶ مترو نیز آغاز خواهد شد. تا قبل از این، بخش مربوط به خط ۷ این ایستگاه در اختیار مسافران بود، اما از فردا، دسترسی مجزا و مستقل مسافران خط ۶ به این ایستگاه هم فراهم خواهد شد. فردا همچنین ورودی دوم ایستگاه شهر زیبا و شهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

 
شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۳۷۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۵     ساعت: ۱۷ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024