صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دکتر مردانی در نشست سراسری بسیج اساتید کشور:

اساتید بسیجی رصد و مطالبه‌گری را در دستور کار داشته باشند

مردانی گفت: هیچ قشری به اندازه بسیج اساتید نمی‌تواند به ارتقای نظام حکمرانی کمک کند. باید فرهنگ سازی کنیم. استادان بسیجی در تخصص‌های خود می‌توانند در این رابطه موثر باشند لذا باید از ظرفیت و توان و تخصص خود استفاده کنیم.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست سراسری و کارگاه های آموزش تخصصی معاونین بسیج اساتید کشور، بسیج اساتید را شبکه علمی و نخبگانی و مردم پایه معرفی کرد که در سراسر کشور گسترش یافته است.

مردانی افزود: رهبری فرمودند آموزش عالی موتور اصلی و پیشران توسعه علمی است. اساتید بسیجی فعالان نهاد علم هستند که ارتباط دانشگاه با نظام حکمرانی را فراهم و برای کمک به حکمرانی دینی و کمک به حل مسائل کشور به عنوان حلقه میانی نظام حکمرانی و مردم در صحنه هستند.

وی گفت : نقش آفرینی اساتید بسیجی محور اصلی است و  اساتید بر اساس تخصص خود می توانند حضور فعالانه داشته باشد.
 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به بیان چهار اولویت کلان بسیج اساتید پرداخت و گفت: یکی از این اولویت‌ها انسجام‌بخشی و تعالی سازمانی است، یعنی بصیرت‌افزایی، دانش‌افزایی و مهارت اعضای خود را در دستور کار دارد تا بتواند استادان بسیجی را توانمند کند. این رویکرد مدنظر قرار گرفته تا استادان بسیجی بتوانند نقش مؤثری در گسترش فعالیت‌های بسیج اساتید در سراسر دانشگاه‌های کشور ایفا کنند.

وی دومین اولویت بسیج اساتید، را تبیین و امیدآفرینی بیان کرده و از کنشگری در جهاد تبیین و ایجاد امید در مواجهه با اقدامات دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن به عنوان رویکرد سازمان بسیج اساتید نام برد.

 کمک به اعتلای آموزش عالی کشور از دیگر اولویت‌های سازمان بسیج اساتید کشور بود که مردانی در این نشست عنوان کرد.

مردانی سپس اولویت چهارم را بحث کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی در راستای تشکیل دولت اسلامی عنوان کرد و گفت: این هدف در مسیر سه اولویت قبلی در حال پیگیری است.

 وی افزود: در خصوص جهاد تبیین همانطور که می‌دانیم رهبر معظم انقلاب، استادان بسیجی را فرماندهان جنگ نرم خطاب کرده‌اند. این تعبیر وظیفه بسیار سنگینی برای استادان ایجاد کرده است، در این راستا اقدامات مختلفی را طراحی کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت:  ما در سازمان بسیج اساتید هم در حوزه سیاستگذاری‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و در مواجهه با افکار عمومی طراحی‌های مختلفی را انجام دادیم.

مردانی در ادامه بر لزوم رصد و مطالبه گری از سوی اساتید تاکید کرده و از اساتید خواست رصد، مطالبه گری و ارائه راهکارهای کاربردی را در دستور کار خود داشته باشند.

وی همچنین به اهداف قرارگاه ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی و برنامه های آن اشاره کرده و روند ساز و کار این قرارگاه را در راستای تحول دولت اسلامی تشریح کرد.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین به بیان روند رصد و پایش مسائل کشور در نظام عملیاتی ارتقای کارآمدی در راستای تحقق دولت اسلامی پرداخته و ترکیب اعضای شورای سیاستگذاری این قرارگاه را تشریح کرد.

مردانی گفت: هیچ قشری به اندازه بسیج اساتید نمی‌تواند به ارتقای نظام حکمرانی کمک کند. باید فرهنگ سازی کنیم. استادان بسیجی در تخصص‌های خود می‌توانند در این رابطه موثر باشند لذا باید از ظرفیت و توان و تخصص خود استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه همچنین از تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری سخن گفت و همچنین عنوان کرد در دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرارگاه جهاد تبیین تشکیل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با حضور پر رنگ بسیج اساتید و پیشگامی استادان بسیجی در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی با همت و همراهی شهدا ان‌شالله سربلند خواهیم بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری خواسته‌اند پیشتازی در حوزه علوم راهبردی و نرم و کاربردی با پیشگامی اساتید بسیجی رقم بخورد. این از  وظایف مهم اساتید بسیجی است.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۸۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۷     ساعت: ۱۵ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024