صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پرده خانه خدا تعویض شد

همزمان با فرا رسیدن محرم سال ۱۴۴۵ قمری پرده خانه خدا تعویض شد.

به گزارش جهانی پرس از تسنیم، پرده کعبه که در ایام حج و در روز عرفه تعویض و خانه خدا هم لباس احرام بر تن می‌کند، در اولین شب محرم سال 1445 قمری تعویض شد.

مراسم تعویض پرده کعبه بعد از نماز مغرب و عشا روز سه‌شنبه (27 تیر) در مسجدالحرام آغاز شد و تا صبح روز چهارشنبه (28 تیر) ادامه داشت.

در مراسم تعویض پرده خانه خدا تعدادی زیادی از زائران کشورهای مختلف از جمله زائران ایرانی حضور داشتند و در حال طواف کعبه بودند.

مسئولان سعودی برای فراهم کردن مقدمات تعویض پرده کعبه حدود چهار ساعت درهای ورودی مسجدالحرام را با ماموران پرتعداد بستند و اجازه ورود زائران به محوطه مسجد را ندادند و تنها حجاجی که از قبل حضور داشتند، توانستند تعویض پرده را ببینند.

این تعویض توسط گروه‌های مختلف در ساعات طولانی انجام می‌شود و طی آن ابتدا پرده‌‌ای به رنگ سیاه با نوارهای طلایی منقش به آیات کلام الله مجید از پشت‌بام بر روی کعبه انداخته می‌شود و پس از آن عملیات دوخت و محکم‌سازی آن روی خانه خدا صورت می‌گیرد.

سعودی‌ها پس از تعویض پرده کعبه، بخشی از پرده قبلی را به عنوان هدیه به مسئولان کشورهای مختلف می‌دهند و بخشی را در موزه پرده کعبه می‌گذارند.

در حج امسال بیش از 2 میلیون و 300 هزار زائر از کشورهای مختلف حضور داشتند. 87 هزار و 541 زائر ایرانی نیز در حج تمتع امسال حضور داشتند و پس از انجام اعمال و مناسک خود طبق زمان‌بندی مشخص شده به کشور برگشتند. عملیات بازگشت کامل حجاج ایرانی روز دوم مرداد با انجام آخرین پرواز از مدینه به تهران پایان خواهد یافت.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۷۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۸     ساعت: ۱۲ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024