صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

استقرار توده هوای گرم طی ۵ روز آینده/ ثبت دمای ۴۸ در اهواز به عنوان گرمترین مرکز استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش جهانی پرس، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۳ مرداد) به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین در سواحل دریای خزر و شمال اردبیل نیز رگبار پراکنده مورد انتظار است. 

 
وی افزود: چهارشنبه(۴ مرداد) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده و در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.  
 
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پنجشنبه(۵ مرداد) در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه می‌یابد و در ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و شمال خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.  
 
وی افزود: جمعه (۶ مرداد) در جنوب شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان و شنبه (۷ مرداد) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. 
 
ضیاییان گفت: طی سه روز آینده در مناطقی از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک نیز همراه خواهد بود. در همین مدت انتقال گردوخاک از سوی عراق به نوار مرزی استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.  
 
وی افزود: پنجشنبه و جمعه (۵ و ۶ مرداد) دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد همچنین توده هوای گرم طی پنج روز آینده همچنان در سایر مناطق کشور استقرار دارد و تغییرات قابل ملاحظه دمایی در آن پیش‌بینی نمی‌شود. 
 
ضیاییان ادامه داد: دریای خزر سه‌شنبه و چهارشنبه، تنگه هرمز از سه‌شنبه تا پنجشنبه و شرق دریای عمان نیز طی پنج روز آینده مواج خواهد بود.
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۴ مرداد ) صاف تا کمی ابری و از بعد از ظهر  افزایش باد و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۵ مرداد) صاف، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
 
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۳ مرداد) و فردا (۴ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۱۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور است. 
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۲۸۷۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳     ساعت: ۱۳ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024