صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

شناسایی ۲۰۰ تارنمای غیرمجاز همسریابی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه تارنما‌های فضای مجازی با موضوعات همسریابی خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، سرهنگ رامین پاشایی گفت: با توجه به رصد فضای مجازی و شکوائیه قضایی دریافتی پلیس فتا مشخص شد فعالیت مجرمانه صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی با موضوع همسریابی همچنان قربانی می‌گیرد.

­

این مقام انتظامی افزود: طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه صفحات و تارنما‌های فضای مجازی با موضوعات همسریابی در بیش از ۴۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا فراجا آغاز شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ تارنما با موارد مجرمانه مشابه مورد شناسایی قرار گرفت و اقدام قضایی علیه متخلفان و مجرمان در حال پیگیری و اجراست.

­

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: تعداد محدودی تارنمای دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و جوانان که در امر بهسان‌گزینی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به داوطلبان و متقاضیان در امر ازدواج فعالیت می‌کنند، دارای اعتبار هستند و سایر تارنما‌های موجود در این حوزه فاقد وجاهت قانونی بوده اند و بعضا با سوءاستفاده از نام اشخاص حقیقی، حقوقی و سازمان‌های موثر در امر ازدواج از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

­

سرهنگ پاشایی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی مشخص شد شگرد کلاهبرداران فعال در این حوزه بسیار پیچیده بوده است و پس از برقراری ارتباط عاطفی با متقاضیان و جلب اعتماد آنان با به‌دست آوردن سایر اطلاعات شخصی و خانوادگی و در اختیار قرار گرفتن فیلم و تصاویر خصوصی از فریب خوردگان با تهدید از قربانیان اخاذی می‌کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۴۶۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۴     ساعت: ۱۰ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024