صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کاهش تصادفات با احداث مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیر کبیر



رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با احداث مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیرکبیر، از تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلت‌ها داخل تونل پیشگیری شد.

به گزارش  جهانی پرس از صدا و سیما، سرهنگ مصطفی زینی وند رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه در بحث تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه دخیل هستند گفت: یکی از مولفه‌های اصلی بحث راه است که می‌توان با بهسازی و مناسب سازی مسیر‌ها از بسیاری تصادفات پیشگیری کرد.
وی افزود: تردد خلاف جهت از محدوده خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان ری باعث تصادفات شاخ به شاخ می‌شد، که با احداث مسیر ویژه برای تردد موتورسیکلت‌ها در داخل تونل امیرکبیر، از این گونه حوادث پیشگیری شد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در جا‌هایی که تخلفات موتورسواران وجود دارد و مسیر تردد موتورسیکلت و خودرو مجزا می‌شود میزان تصادفات کاهش می‌یابد و موتورسواران نیز بیشتر تمایل دارند در مسیر‌های اختصاصی و ویژه‌ای که برای آنان اجرایی و طراحی شده است تردد کنند.
وی افزود: موتورسیکلت ذاتا یک وسیله ناایمن است و راننده و موتورسیکلت سواران نسبت به راننده و سرنشین خودرو، از ایمنی پایین تری برخوردار هستند و با کوچکترین ضربه صدمه می‌بیند و اگر هم منجر به فوت نشود حتما منجر به جراحات سنگینی می‌شود، به همین علت برای تردد موتورسیکلت‌ها باید مسیر‌های مناسبی ایجاد شود و حتی اگر به صورت مجزا هم نباشد با بهسازی روکش آسفالت‌ها و رفع ناهمواری و برطرف نمودن چاله‌ها و دست انداز‌های خطرناک که باعث برهم خوردن تعادل و واژگونی موتورسیکلت می‌شود می‌توان از خطرات احتمالی که موتورسواران را تهدید می‌کند پیشگیری کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۵۴۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۵     ساعت: ۱۵ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024