صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
نوری در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی:

فضای مجازی تغییر دهنده معماری حکمرانی در دنیا است

معاون فضای مجازی صدا و سیما گفت: فضای مجازی در سراسر جهان برای حکمرانی مساله ایجاد کرده است و مدل های جدید حکمرانی به واسطه این فضا ایجاد شده است.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محویت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش اساتید دانشگاه ها در وقایع جامعه، گفت: اساتید دانشگاه ها باید بتوانند مدل های جدیدی با توجه به فضای ایجاد شده طراحی کنند.

وی افزود: مسئله فضای مجازی مسئله امنیتی و بسیار مهمی است که نیازمند ورود دانشگاه و مغز افزارها است؛ لذا حوزه و دانشگاه ماموریت مهمی در این خصوص دارند.

 معاون فضای مجازی صدا و سیما با بیان اینکه فضای مجازی، معماری حکمرانی را در دنیا تغییر می‌دهد، تصریح کرد: فضای مجازی در همه جهان برای حکمرانی مساله ایجاد کرده است و مدل های جدید حکمرانی به واسطه این فضا ایجاد شده و مختص جامعه ایران نیست.


 نوری واقعی بودن و حقیقی بودن، جهانی بودن و گسترده بودن، دسترسی همیشگی، آزادی اطلاعات ، ارتباطات و گمنامی هویت و فردگرایی را از جمله ویژگی‌های فضای مجازی برشمرد و افزود: در فضای فیزیکی تا من دنبال ناهنجاری نروم پدید نمی‌آید اما در فضای مجازی این آسیب ناخواسته است.

وی با تاکید بر اینکه پیام‌رسان‌ها زیست‌بوم رسانه‌ای را تغییر داده‌اند، گفت: در حال حاضر ما نمی توانیم به پلتفرم ها حکمرانی کنیم.

معاون فضای مجازی صدا و سیما خاطرنشان کرد: به دلیل پاندومی کرونا بحث فضای مجازی اهمیت مضاعفی پیدا کرد و زندگی‌ مردم از عرصه فیزیکی به عرصه مجازی تغییر کرده است.

نوری آموزش، محتوای حرفه ای، زیست بوم بین الملل ، محتوای مردمی را از جمله زیست بوم های قلمرو فرهنگ و افکار عمومی در فضای مجازی برشمرد.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۲۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳۰     ساعت: ۱۸ : ۴۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024