صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دکتر انتظاری در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی در مشهد:

به دنبال تقدس زدایی از خانواده هستند

عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی گفت: دشمن در سال گذشته جوانان طبقه متوسط را هدف قرار داد اما امسال مومنین و حزب اللهی ها را هدف قرار داده است.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر علی انتظاری در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در تبیین جامعه شناختی نا آرامی ها دیدگاه های نظری متعددی وجود دارد، اظهار کرد: در خصوص ناآرامی‌های سال گذشته اول باید رویکرد اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم، زیرا با نگاه صرفا امنیتی و سیاسی به این مسئله از پس این موضوع بر نمی آییم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی، گفت: همه چیز را نمی شود گردن دشمن انداخت قبول کنیم ما کم کاری کرده‌ایم.

انتظاری ادامه داد: دشمن را نمی توانیم عوض کنیم اما خودمان را می توانیم تغییر دهیم لذا باید روش را عوض کنیم اگر با همان روش قبلی پیش برویم باز همان مشکلات ایجاد می شود.

انتظاری

وی با طرح این سوال که اگر همه ما در تبیین کردن درست عمل می کردیم چرا حضرت آقا فرمودند جهاد تبیین؟ اظهار کرد: در جهاد تبیین باید به افکار عمومی توجه کنیم و حس بازندگی به موضوع نداشته باشیم. 

عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی با اشاره به تلاش دشمن برای ورود به تغییر سبک زندگی ایرانی، تصریح کرد: دشمن به دنبال سیطره سبک زندگی سکولار غربی است و سعی می کند سبک زندگی غربی را در جامعه ما هژمون کند.

انتظاری با تاکید بر حفظ سبک زندگی ایرانی و اسلامی آن را نمونه‌ای از سبک زندگی استقامتی برشمرد.

وی متذکر شد: سبک زندگی فقط چند عنصر پراکنده نیست بلکه یک بسته است. نمی شود سبک زندگی را جدا کرد و فقط نمازش را داشت همه با هم است. 

عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی با بیان اینکه در وقایع ۱۴۰۱ دشمن از علوم جامعه شناسی استفاده کرد، افزود: دشمن در سال گذشته جوانان طبقه متوسط را هدف قرار داد اما امسال مومنین و حزب اللهی ها را هدف قرار داده است.

انتظاری با تاکید بر اینکه نشانگاه مهندسی دشمن امید و ایمان است، متذکر شد: نشانگاه دشمن امید و وحدت مردم است لذا باید مراقب باشیم در پازل دشمن حرکت نکنیم.
 
وی خاطر نشان‌کرد: دشمن تلاش می کند با استفاده از فضای بی حجابی و گسترش فساد بین مذهبی ها و حاکمیت شکاف ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی، اهتمام استادان بسیجی در نقد مثبت، بیان نقاط ضعف به گونه ای که ناامید کننده نباشد، توجه به سرمایه های اجتماعی در هر حوزه و ضرورت وحدت مومنین را از جمله راهکارهای مقابله با هجمه دشمنان برشمرد. 

انتظاری اضافه کرد: وحدت مومنین با برچسب نزدن به یکدیگر ، پشتیبانی از یکدیگر به خصوص در فضای مجازی، برگزاری جلسات هم اندیشی، شناسایی جریان نفاق و وسواس نسبت به رخدادها و موضع‌گیری ها شکل می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهان در حال قطبی شدن است نه جهانی شدن، اظهار کرد: قطب جهان نما در تلاش است الگوی سیاسی و الگوی اقتصادی خود را به عنوان سیاست جهانی و اقتصاد جهانی معرفی کند.

 عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی با تاکید بر اینکه در مقابل قطب جهان نما، قطب مقاومت قرار می گیرد، افزود: گفتمان های مادی گرایانه مدرنیته و جهانی شدن در قطب جهان نما دیده می شود.

انتظاری تاکید کرد: دشمن در سبک زندگی سکولار با تقبیح غیرت و کم اهمیت شدن ازدواج به دنبال تقدس زدایی از خانواده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۲۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳۰     ساعت: ۱۸ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024