صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی در مشهد:

قراملکی : دشمن به دنبال جنگ انگاره‌ای است

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نوین با انگاره سازی، زشت را زیبا و زیبا را زشت نشان می دهند.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، احد فرامرز قراملکی در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جنگ انگاره ای عبارت است از تصویر ذهنی ناخودآگاه از یک شخص که کاملا هم درست نیست و بر نمود ارتباط فرد با دیگران تاثیر می گذارد.

وی انگاره سازی رسانه ای و برساخت سازی به عنوان یک تکنیک را موضوعی میان رشته ای برشمرد که به کمک یافته هایی از علوم مانند؛ جامعه شناسی، روان شناسی، رسانه و علوم ارتباطات جمعی،  تولید، نشر و باز نشر می گردد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هدف اصلی در جنگ های شناختی را ایجاد دستکاری در دستگاه شناختی فرد و جامعه عنوان کرد و افزود: دشمنان در جنگ شناختی در تلاش هستند تا مردم آن گونه بیندیشند و آن گونه محاسبه کنند که آنها دوست دارند.


قراملکی با بیان اینکه جنگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی قمرهایی هستند که حول جنگ ترکیبی می چرخند، افزود: جنگ ترکیبی یعنی هجوم دشمن بر تمام سازه های تمدنی و همه المانها در بازه زمانی واحد  یعنی بسترهای جنگ سخت و جنگ نرم.

وی خاطر نشان کرد: جنگ انگاره ای کانون بسیار مهمی است که می تواند بر پیروزی جنگ ترکیبی نقش اساسی داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه که ذهنیت فردی را تشکیل می دهد؛ دیدگاه ها و باورها، نگرش ها، ارزش ها و انگاره ها هستند، تصریح کرد: با کمک انگاره که یکی از قدیمی ترین مفاهیم از دوران  افلاطون تاکنون بوده است، به عنوان یک سازه ذهنی ساخته و پرداخته می شود و در بافت و ذهنیت  فرد و جامعه هدف قرار می گیرد .

قراملکی متذکر شد: رسانه ها و شبکه های اجتماعی نوین با انگاره سازی ، زشت را زیبا و زیبا را زشت نشان می دهند.
وی اضافه کرد: انگاره ها انعطاف پذیری زیادی دارند، می توانند مثبت یا  منفی و یا خنثی ساخته و پرداخته شود. عمر انگاره ها کوتاه اما نافذ و موثرند و به سرعت  قابل تغییر و تبدیل و شبیه سازی هستند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۲۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳۰     ساعت: ۱۸ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024