صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
ریحانه آخوند، پژوهشگر و نویسنده

‏لایحه عفاف و حجاب؛ بررسی چند نکته مهم و حائز اهمیت



۱. طبق ماده یک، پلیس باید به مجرم (فرد بی‌حجاب) در مرتبه‌ی اول و از طرق مقتضی، تذکر بده. دقت بفرمایید در این ماده هیچ حصری بیان نشده که پلیس ‎#فقط باید از طریق پیامک تذکر بده! مشکل همینجاست که دوستانِ منتقد، عبارت «از طرق مقتضی» رو بیان نمی‌کنند. طرق مقتضی، به این معناست که پلیس میتونه از هر روشی که اقتضاءِ چنین شرایطی‌ست برای تذکر استفاده کنه.
۲. متاسفانه در کانالها و گروه‌های مختلف اینطور نوشتند که حداکثر جزای نقدی فرد مجرم، یک میلیون تومن هست! عجب! یعنی شما چیزی به اسم «تعدیل مجازات‌های نقدی» به گوشتون نخورده؟ هر سه سال هیئت وزیران، جزای نقدی رو متناسب با روز، تعدیل میکنه. یک میلیون تومن جزای نقدی درجه هفتمِ قانون مجازات مصوب سال ۱۳۹۲ هست که در دو سال پیش این مبلغ به «سه میلیون الی شش میلیون» افزایش پیدا کرده. (به تصویر دقت بفرمایید)
۳. دوستان برای اینکه اثبات کنند این قانون بازدارندگی نداره ، تصویر سلبریتی‌های مثل ترانه علیدوستی رو منتشر میکنن و میفرماین این میزان جریمه برای امثال این خانم چیزی نیست! در بازدارنگی مجازات، باید به همه طیف‌های بانوان در جامعه نگاه کرد! جریمه سه میلیون تا شش میلیون برای غالب اقشار خانم، پول تو جیبی نیست!
۴. خانم ترانه عیلدوستی و مابقی بازیگران، مصداق ماده ۴ همین لایحه هستند، که اشاره کرده در بار اول علاوه بر جریمه ماده یک و لغو امتیازات، به سه ماه تا یک سال ممنوعیت از فعالیت مجازی محکوم میشن و در صورت تکرار جرم به مجازات درجه ششم که تصویر رو گذاشتم، محکوم خواهند شد.
۵. خواهشا و لطفا درست نقد کنیم!

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۴۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳۱     ساعت: ۱۲ : ۴۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024