صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مرتضوی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمان خبر داد:

تصویب پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون اقتصادی دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی سیزدهم از ابتدا تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده و تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با گرامیداشت فرارسیدن ایام هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، تقارن این ایام با هفته تعاون را فرصتی برای توسعه رویکرد مردمی‌سازی اقتصاد عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه توجه به نماگرهای اقتصادی در دهه گذشته، رکود حاکم بر کشور را نشان می‌دهد، اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با کاهش محسوس مواجه بود و کاهش صادرات نفت، عدم برگشت ارز و بلوکه‌کردن منابع جمهوری اسلامی ایران در برخی کشورها، ما را در مسیر بن‌بست قرار داده بود.
 
مرتضوی با اشاره به سیاست خارجه غیرفعال در دهه اخیر، گفت: این مشکلات بستر تورّم گسترده را فراهم کرد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت مردمی سیزدهم بدون‌ تکلف و بدون نگاه پوپولیستی به اقتصاد تلاش کرد که این مسیر را در ریل واقعی خود قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه ناترازی صندوق‌های بازنشستگی ما به حدی رسید که تقریباً بالغ بر ۶۰۰ همت مطالبات معوق داشتیم، گفت: دولت سیزدهم سخاوتمندانه به این موضوع ورود کرد و ۱۸۰ همت از مطالبات تأمین اجتماعی پرداخت شد و امروز هم در کمیسیون اقتصادی دولت پرداخت ۷۰ همت تصویب شد.
 
وزیر کار تأکید کرد: در حوزه روابط خارجی سیاست عزت، حکمت و مصلحت جاری شده و تفکر ایران‌ستیزی رنگ‌باخته و ارتباطات هم در حال توسعه است.
 
مرتضوی کاهش نرخ بیکاری در کرمان را کار ارزشمندی دانست و گفت: در کلانِ کشور نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و اقدامات اثربخش در این حوزه همچنان ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه کرمان می‌تواند در رونق اشتغال کشور نقش مؤثری ایفا کند، افزود: باید توسعه ظرفیت‌‌های معدنی در کرمان به تولید و اشتغال کشور کمک کند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از همراهی مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برای تسهیل روند توسعه استان تقدیر کرد.
 
مرتضوی در دومین روز سفر به استان کرمان، با حضور در شهرستان‌های زرند و کوهبنان ضمن بازدید از چند پروژه صنعتی در نشست شورای اداری شهرستان کوهبنان شرکت می‌کند.
 
وزیر کار همچنین بازدید از کارخانه لاستیک بارز و شرکت مس شهید باهنر کرمان را در برنامه نظارت میدانی خود دارد.
 
برگزاری نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین برنامه مرتضوی در سفر به کرمان است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۵۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳۱     ساعت: ۱۹ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024