صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دکتر مردانی:

جهاد تبیین اساسی ترین راهبرد مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: جهاد تبیین اساسی‌ترین راهبرد برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است و توسط اساتید که فرماندهان جنگ نرم هستند، محقق می شود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر محمدرضا مردانی در افتتاحیه دومین دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: این دوره، نشستی برای هم اندیشی، هم فکری و دانش افزایی در چهارچوب جهاد تبیین است و گام مهمی برای  ارتقای دانش و بینش اساتید که به فرموده رهبر معظم انقلاب فرماندهان جنگ نرم هستند، محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن، افزود: اگر در ۸ سال دفاع مقدس دانشگاهیان ما برای شرکت در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی، دانشگاه را رها کردند و به جبهه رفتند، امروز نیز در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن پرچم‌دار جهاد تبیین هستند.
 
وی با بیان اینکه رسالت سنگینی بر دوش اساتید است، بر حضور فعال اساتید در تمام عرصه‌ها تاکید کرد.
 
مردانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، اظهار کرد:
مقام معظم رهبری عبارت جهاد تبیین را برای کار ملی و تحقیقی و روشنگری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تفسیر می کنند. و این واژه از اردیبهشت ۹۵ به عنوان کلیدواژه در فرهنگ انقلاب اسلامی قرار گرفت. و معظم له سال ۱۴۰۰ ابعاد این موضوع مهم را تبیین کردند.
 
وی تقویت دین و ایمان در مسیر زندگی، تدوین اندیشه اسلامی در بین مردم، خنثی شدن توطئه‌های دشمنان را از جمله مزیت‌های تحقق جهاد تبیین برشمرد.
 
رئیس بسیج اساتید کشور افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری جهاد تبیین وظیفه شرعی و امری فوری و قطعی است؛ لذا باید با تمسک به دین و با تبیین ارزشهای الهی در هدایت مردم کوشید و همه نیروهایی که می‌توانند حقایق را تبیین کنند وارد صحنه شوند.
 
 مردانی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین شیوه بسیاری از پیامبران الهی و اهل بیت علیهم السلام بوده و از طریق تفسیر دین و تبیین ارزش‌های اسلامی از نگاه اهل بیت علیم‌السلام برای هدایت و راهنمایی بشر استفاده شده است.
 
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مقابله با پروژه تطهیر رژیم پهلوی و سیاه‌نمایی وضعیت جمهوری اسلامی، گفت: جهاد تبیین تاکید بر این حقیقت است که بعد از انقلاب، نظام قوی تر، دشمن ضعیف‌تر  و همه طراحی‌های دشمن با شکست مواجه شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر ضرورت تبیین ظرفیت های کشور و خطر نفوذ، اهمیت سبک زندگی اسلامی، خانواده و فرزند آوری، حجاب و عفاف و سیره شهدا و همچنین بحث مردم سالاری دینی و اهداف جمهوری اسلامی، را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم و بویژه جوانان باید با گذشته پر افتخار و مبارزات و مجاهدت های پیشینیان آشنا شوند.

مردانی ادامه داد: تبیین حرکت رو به جلوی ملت ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارائه راهکارها برای برون‌رفت از مشکلات، تقویت روحیه و امید در بین مردم و تبیین ظرفیت های کشور و توانمندی‌های داخلی و استحکام درونی و بیان حقیقت دشمنی دشمنان در راستای غلبه بر شایعات و فضاسازی‌های دروغین و مقابله با تحریف و روایت‌های دروغین معاندان است.

وی در ادامه با بیان اینکه رعایت اخلاق و ادب اسلامی در نوشته ها و رسانه ها امری ضروری است، الزامات تبیین و توجه به این مسئله را رعایت اخلاق عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند در جهاد تبیین غیبت و بد زبانی نباید باشد و روشنگری باید با علم و اعتلا و با دقت و به دور از هرگونه دروغ و ناروا صورت بگیرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور جهاد تبیین را اساسی‌ترین راهبرد برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن برشمرد و افزود: ما باید با تکیه بر بینش و دانش و با استفاده از روش های نوین و موثر این مسیر را طی کنیم، لذا تزریق نشاط و امید از الزامات جهاد تبیین است و موجب تقویت ایمان و استواری آحاد جامعه می شود.

مردانی خاطرنشان کرد: از میان اقشار مردم کسانی می توانند بیش از همه میدان دار جهاد تبیین باشند که به لحاظ دانشی، بینشی و مهارتی از توانمندی بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل نخبگان و اساتید دانشگاهها در بین آحاد مردم به عنوان فرماندهان جنگ نرم نام گذاری شدند و باید پیشاپیش سایر اقشار جامعه، سردمدار جهاد تبیین باشند.

وی با اشاره به شکل گیری شبکه جهادگران تبیین در سراسر کشور ، تصریح کرد: تا کنون ۱۱۰۰ اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاهها در شبکه جهادگران تبیین ثبت نام کردند و تاکنون ۵ هزار جلسه تبیینی در دانشگاه‌ها کشور برگزار شده است. امیدواریم روز به روز این شبکه گسترده تر شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۷۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۱     ساعت: ۱۲ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024