صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مسکنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران اعلام کرد:

افتتاح ۲ هزار و ۸۸ طرح تعاونی در دولت مردمی سیزدهم

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاون را مسیر اصلی مردمی‌سازی اقتصاد کشور دانست و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۸۸ طرح تعاونی با حدود ۵۰ هزار نفر اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری ۲۱/۷۰۸ میلیارد تومان(۲۱ همت) در ۵ نوبت افتتاح شده است

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی(ره) به‌مناسبت هفته تعاون ۱۴۰۲ تصویب قانون تعاون را یک اتفاق تاریخی و شروع نهضت تعاون در کشور دانست و گفت: آیه «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى» در سوره مائده یادآور مضامینی اخلاقی مهمی همچون همکاری، مودت، دوستی و یاریگری است.
 
وی با اشاره نام‌گذاری روز سوم هفته تعاون ۱۴۰۲ تحت‌عنوان «تعاون و باور‌های دینی» گفت: در اسلام تعاون یکی از عوامل اصلی رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی تلقی شده است.
 
مسکنی با بیان اینکه تعاون به تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور کمک می‌کند، اضافه کرد: تعاون مسیر را برای رشد اقتصادی و ایجاد اشغال فراهم می‌‌سازد.
 
وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با رهبری امام خمینی اقتصاد ایران در سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی پایه‌ریزی و طراحی شد.
 
معاون امور تعاون تأکید کرد: مردم ایران خاطرات شیرینی از مجاهدت‌های تعاونی‌ها در سال‌های ابتدایی انقلاب و دهه ۶۰ (دوران دفاع مقدس) در قالب تعاونی مصرف(با هدف تنظیم بازار و عدالت اجتماعی)، تعاونی‌های حمل‌و‌نقل و در دوران سازندگی و پس از جنگ از تعاونی‌های مسکن و تولیدی(ساخت بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار مسکن) به یاد دارند.
 
مسکنی، تعاونی‌ها را نماد ظهور اقتصاد مردمی دانست و گفت: امروز نیز بخش تعاون حامی طبقه مستضعفان و محرومان کشور است.
 
وی گفت: شهید آیت‌الله بهشتی، معمار بخش تعاون ایران اسلامی است. این شهید والامقام و مردمی بخش تعاون را از طریق تربیون‌های پیش از خطبه نماز‌جمعه در بین مردم ترویج و تبلیغ می‌کرد.
 
مسکنی با اشاره حمایت‌های آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور دولت مردمی سیزدهم از توسعه اقتصاد تعاونی و مردمی بیان کرد: مهم‌ترین اقدامات معاونت امور تعاون در دولت سیزدهم شامل افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون از ۲/۸ همت به ۶/۲ همت(۱۲۴ درصد رشد طی ۲ سال)، رشد ۵۲ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، رشد ۲ برابری صادرات بخش تعاون نسبت به سایر بخش، رشد ۷ درصدی تعاونی‌های زنان، افزایش ۵/۲ درصدی تعداد تعاونی‌ها و ۵/۳ درصدی شاغلین در بخش تعاون، پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط ۲۴ بانک عامل به تعاونی‌ها، تشکیل شورای عالی تعاون و ابلاغ سند اصلاحیه سند توسعه تعاون و ایجاد خطوط اعتباری ۳۰۰۰ میلیاردی و ۲۰۰۰ میلیاردی برای اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها است.
 
معاون امور تعاون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد گفت: تعاون مسیر اصلی مردمی‌سازی اقتصاد کشور است و از این طریق می‌توان به خواسته ‌ایشان در زمینه جلب مشارکت حداکثری اقتصادی و اجتماعی مردم جامع عمل پوشاند.
 
مسکنی، رونمایی از طرح جلب ۴۴ هزار میلیارد تومان(همت) مشارکت مردمی در بخش تعاون را لبیک به خواسته مقام معظم رهبری در زمینه جلب مشارکت مردمی عنوان و اضافه کرد: ۱۰۱ هزار تعاونی در راستای جلب مشارکت مردمی در کشور فعال هستند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۸۱۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۳     ساعت: ۲۱ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024