صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

طرح ۴۴ همت جذب و انتقال سرمایه‌های مولد مردمی در تعاونی‌ها رونمایی شد

طرح ۴۴ همت جذب و انتقال سرمایه‌های مولد مردمی در تعاونی‌ها همزمان با هفته تعاون سال ۱۴۰۲ با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در این آیین گفت: با هدف دستیابی به رشد مناسب و ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور طرح جذب و انتقال سرمایه‌های مولد مردمی در تعاونی‌ها در ۵ ماهه اول سال‌جاری در دستور بخش تعاون کشور قرار گرفت.
وی افزود: این پروژه در سه بخش سرمایه‌گذاری، به ظرفیت‌رسانی و تولید ارزش‌‌افزوده و در ۲۲ برنامه عملیاتی در ۵ ماهه اول سال‌جاری طراحی و اجرا شد.
مسکنی گفت: تعاونگران کشور با اتکا بر اصول اقتصاد مردمی در سال ۱۴۰۲ موفق شدند که علاوه بر بهره‌برداری از ۳۷۳ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۶/۳ همت، سرمایه‌ای بالغ بر ۱۳/۲۵ همت در بخش تعاونی‌های تولید، ۱۱/۵ همت در بخش تعاونی‌های مسکن، ۸/۰۹ همت در حوزه توانمندسازی ونوآوری تعاونی‌ها و ۵ همت در بخش تعاونی‌های خدماتی کشور جذب سرمایه مردمی کنند.
معاون امور تعاون اعلام کرد: در طرح جذب ۴۴ مشارکت مردمی در بخش‌های سرمایه‌گذاری جدید در طرح‌های تعاونی ۱۱ برنامه (۱۸/۷۹۳ همت)، به ظرفیت‌رسانی و احیاء تعاونی ۸ برنامه (۱۶/۵۸۸ همت)، ارزش‌افزوده و نقدینگی ۳ برنامه (۸/۷۶ همت) و مجموع ۲۲ برنامه با ۴۴ همت سرمایه مولد مردمی در تعاونی‌ها جذب شد.
وی تأکید کرد: این اقدامات وسیع و ملّی تعاونی‌ها به ما ثابت کرده‌اند که شعار تعاون، اقتصاد مردمی و جامعه عادلانه را می‌توان با فرهنگ تعاونی‌ها و حکمرانی تعاون محقق سازیم.
مسکنی خاطرنشان کرد: در دو سال اول دولت سیزدهم، مجموعاً ۲۰۸۸ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱۷۰۸ میلیارد تومان سرمایه مردمی به بهره‌برداری رسیده است که بیشترین سرمایه‌گذاری در طرح‌های افتتاح‌شده در این دوره به‌ وقوع پیوسته است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۹۷۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۸     ساعت: ۱۹ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024