صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

خدمت مشورت غیر‌حضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از راه‌اندازی خدمت مشورت غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پیام‌رسان آی‌گپ خبر داد‌.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، همایش سراسری نمایندگان استانی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور با حضور محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و مدیران ارشد این مرکز، مدیرعامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و مدیران ارشد دفاتر برگزار شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تشریح اهداف برگزاری این همایش گفت: نشست هم‌اندیشی با نمایندگان استانی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور با هدف تقویت نقاط قوت و رفع چالش‌ها در راستای خدمت به مردم برگزار شد. در این نشست دیدگاه‌ها و نظرات این نمایندگان دفاتر خدمات الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت.

محمد کاظمی‌فرد در ادامه برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اضافه شدن دفاتر را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور وجود دارد و با هدف افزایش این دفاتر یک آزمون با نظارت سازمان سنجش برگزار شد و در حال حاضر اقدامات لازم برای مجوز به افراد پذیرفته شده در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۶۰۰ دفتر جدید به ۱۲۰۰ دفتر قدیمی اضافه شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدامات فناورانه کانون خدمات الکترونیک قضایی گفت: در این همایش برخی از دستاورد‌های فناورانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رونمایی شد. یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها که یک خدمت جدید و در بستر پیام رسان‌های داخلی شکل گرفته است و در حال حاضر در آی‌گپ فعال است خدمت مشورت غیرحضوری است. مردم عزیزمان می‌توانند از  آن استفاده کنند. اگر فردی یک کاری با دستگاه قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک داشته باشد قبل از مراجعه حضوری و فیزیکی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از فرایند‌های مورد نیاز اطلاع پیدا می‌کند.

کاظمی‌فرد در ادامه درباره خدمت مشورت غیرحضوری گفت: در گذشته امکان داشت برخی افراد برای ارائه مدارک چندین بار به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند، اما با این خدمت نوین که در پیامرسان‌های داخلی شکل گرفته است مردم قبل از حضور در دفتر با دریافت مشاوره می‌توانند اقدامات بعدی خود را انجام دهند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه تاکید کرد:بزودی طیف دیگری از خدمات در سبد خدمات قوه قضاییه اضافه خواهد شد و در هفته‌های آتی رونمایی و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۵۰۰۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۹     ساعت: ۹ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024