صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
به مناسبت هفته فرهنگی تهران؛

همایش مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران برگزار شد

امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه، همایش مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، احمد قیومی، فرماندار شهرستان تهران و جمعی از اعضای شورای مدیران و ۲۰۰ دانش آموز در محل سالن همایش های موزه خودروهای تاریخی ایران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در همایش مهارت آموزی با بیان اینکه توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد است،گفت: مهم‌ترین اولویت کمیته امداد زمینه‌سازی برای اشتغالزایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد باهدف ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی آنان است.

وی با بیان اینکه با فراهم شدن زمینه اشتغال جامعه هدف کمیته امداد و ورود آن‌ها به فضای کسب‌ و کار و تلاش برای درآمدزایی و استقلال معیشتی، اهداف این نهاد در حوزه توانمندسازی مددجویان محقق می‌شود، افزود: با توجه به اینکه یکی از بسترهای مورد نیاز برای اشتغال، داشتن مهارت و علاقه به کار در رشته شغلی موردنظر است، از همین رو تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب زمینه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت را فراهم کرده و مسیر اشتغال‌زایی آن‌ها را هموار کنیم.

پرپنچی با بیان اینکه دوره های آموزشی براساس نیازسنجی انجام شده برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار می شود، ادامه داد: تسهیلات اشتغال از طریق پرداخت وام، طرح کاریابی و با همکاری شرکت ها ومؤسسات به متقاضیان ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر تقویت انگیزه و هدف گذاری توسط جامعه هدف، گفت: در این مسیر کمیته امداد نیز همراه مددجویان تحت حمایت برای توانمندی و خوداتکایی است.

در ادامه احمد قیومی، فرماندار تهران نیز با تأکید بر تعریف هدف برای ادامه مسیر، گفت: همه افراد نسبت به خود، خانواده ، ذات احدیت و جامعه ای که در آن زندگی می کنید شناخت داشته باشند. مسائل هر فردی مختص خود اوست و پاسخ های متفاوتی نیز دارد.

وی افزود:مسیری که امروز کمیته امداد برای جامعه هدف تحت حمایت خود در پیش گرفته است این اصل و ریشه کاری است که شما بیندیشید، اهداف خود را تعیین و با همکاری این نهاد به آن دست یابید.

قیومی با اشاره به اینکه همیشه بزرگ بیندیشید، اضافه کرد: ساحت شما ساحت اندیشه است. یکی از مسائلی که در موفقیت هر فرد اهمیت فوق العاده دارد، پایه و اساس موفقیت است، شناخت و انتخاب هدف است، زیرا انسان، آزاد و خود مختار است و هدف خود را براساس عقل و منطق برمی گزیند.

معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به اینکه افراد بسیار موفق برخی اوقات زندگی های بسیار سختی را داشته اند اما این حقیقت را به خوبی ثابت کرده اند که انتخاب هدف و ایمان به آن می تواند انسان را به اوج کمال برساند.

ارائه آموزش هایی در خصوص بازار سرمایه، تولید محتوا، فرصت های شغلی با محوریت پرینترهای سه بعدی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره های تهران، دیجیتال من و روایت گری از جمله برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۵۰۲۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۹     ساعت: ۲۳ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024