صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

حسین ایزدی سکان گردشگری مازندران را به دست گرفت

یکی از دلایل عقب ماندگی مازندران علیرغم همه ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد، همین برخی جابجایی ها و انتصابات شکمی و احساسی است که پدر این استان را در آورد و تجربه تاریخی دیار علویان ثابت کرده دود آن بیشتر از همه به چشم مردم و آینده مازندران رفته و می رود.

به گزارش جهانی پرس، باران شمال – چند هفته ای بود که زمزمه های تغییر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در محافل مختلف شنیده می شد و قابل پیش بینی هم بود که وزیر مصلحت اندیش میراث فرهنگی زیر فشار این هجمه ها تاب نیاورد و تسلیم سایه سنگین مافیا و دست های پشت پرده شود.تغییر صادق برزگر بیش از هر چیز نشان دهنده این بود که هرچقدر پرتلاش و با برنامه باشی، همسو با برنامه های دولت و مدیریت ارشد استانی باشی اما اگر اهل راند و باند نباشی و به مافیا باج ندهی، رفتنی خواهی بود.

بی شک می توان گفت انتصاب برزگر به مدیرکلی دستگاه مهم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران یکی از مهم ترین و حتی موثرترین انتصابات حسینی پور استاندار مازندران بوده که در راستای تحقق یکی از کلید واژه های اصلی بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب یعنی«جوانان انقلابی و جهادی» صورت پذیرفت و تازه داشت اثرات مثبت و امیدبخش آن نمود پیدا می کرد که شد آنچه نباید می شد!

برزگر از معدود جوانان دهه شصتی مازندران بود که در لیست مدیران ارشد استانی قرار گرفت. او نخبه ای با روحیه جهادی و انقلابی، بود که سابقه ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور گلستان را برعهده داشت و از جمله مدیران پژوهشگر استان و کشور محسوب می شد که تاکنون چند بار موفق به کسب این عنوان  در کشور شد.

عملکرد یکسال و خورده ای برزگر نشان از پاک دستی، صداقت، سخت کوشی، تلاش شبانه روزی دارد که با حمایت استاندار انقلابی، فساد سیستماتیک در این دستگاه را به حداقل رساند، برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی، حفظ میراث فرهنگی و گسترش صنایع دستی استان همت گماشت و کوشید تا مازندران در کشور و منطقه سری میان سرها در بیاورد.

همین موفقیت و عملکرد مثبت او خاری بر گلوی برخی منفعت طلبان و رقیبان شده بود و هر روز در استان و پایتخت برای ساقط کردن او از مدیریت این دستگاه نقشه ها می کشیدند و خدعه ها می کردند!

با این حال، برزگر علیرغم همه بهانه جویی ها و سنگ اندازی ها، مصمم و مشتاق به کار خود ادامه داد و توانست یکی از مدیران موفق استان باشد. او اکنون که کرسی مدیریت این دستگاه را واگذار می کند، خیالش راحت است که در حد توان و امکانات خود در راستای توسعه استان تلاش و پژوهش کرده و مسبب برخی اقدامات خیر و اثرگذار با توجه همزمان به حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مثل برگزاری همایش گردشگری مازندران و روسیه، تدوین طرح جامع گردشگری استان پس از سالها، ثبت ۲ شهر و یک روستای استان مازندران به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی، مبارزه با رانت و باند بازی های افسارگسیخته و سیستماتیک، انتخاب مازندران به عنوان پایلوت گردشگری تندرستی کشور و… شده است.

متاسفانه به جای اینکه شاهد تکثیر چنین مدیران جوان، انقلابی، دانشگاهی، پژوهشی و پاک دست باشیم تا نشاط و امید از دست رفته جامعه را بازیابیم، شاهد بی مهری و کم لطفی با این دست مدیران هستیم.انتظار می رفت وزیر میراث فرهنگی، مقتدرانه و با ثبات تر رفتار کند و به جای تسلیم در برابر مافیا و برخی  کاسبان و منفعت طلبان از خدا بی خبر؛ از مدیرکل جوان خود حمایت می کرد که تحقق شعار رهبری و دولت سیزدهم بود.

جالب اینکه یکی از مواردی که در حکم ضرغامی به مدیر جدید ابلاغ شده مبارزه با فساد بود و عجبا که یکی از دلایل مخالفت ها با برزگر همین فساد ستیزی و کوتاه کردن دست منفعت طلبان بود!

متاسفانه دستگاهی که با تلاش بسیار و حمایت های استاندار، تازه داشت جان می گرفت و یکدست می شد با تزویر برخی پدر خوانده ها و رسانه های هوچی گر  در تحقق اهداف خود که همان آرمان های نظام و خط و مشی دولت مردمی بود، ناکام ماند.اما باز جای شکرش باقی است که پس از برزگر، کرسی مدیریت این دستگاه به حسین ایزدی رسید. مدیری که از بدنه خود میراث فرهنگی است، تجربه کافی دارد، متعادل است و تقریبا در مسیری مشابه مسیر برزگر حرکت می کند.

به هر حال هیچ مدیری ماندنی نیست، برزگر هم دیر یا زود رفتنی بود اما دلمان می سوزد که این استان تا بوده چوب همین حسادت ها و منیت ها را خورده، امیدواریم نتیجه این جابجایی، در نهایت به سود استان و دستگاه عریض و طویل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران باشد.

به گزارش کرانه از مراسم تودیع و معارفه مدیران میراث؛  صادق برزگر که همواره مورد اعتماد و وثوق استاندار مازندران بود پس از تغییرات صورت گرفته، از سوی وی به عنوان مشاور استاندار در امور میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  منصوب شد.

فساد ستیزی اولویت نخست ما بود

بر اساس این گزارش ؛ صادق برزگر مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران،  در این مراسم؛ ضمن پوزش از قصورهای احتمالی اظهار کرد: از استاندار مازندران که نقطه عطف توسعه گردشگری در استان را رقم زد تقدیر و تشکر می کنم. چرا که در این مدت برای توسعه گردشگری استان، زیرساخت های خوبی شکل گرفت و بسیاری از برنامه های  در دست اجرا بود.

وی با بیان اینکه در تحقق اهداف دولت، تعامل بین دانشگاه و بنیاد بسیار کمک کننده بود، افزود: مازندران فاقد طرح جامع گردشگری بود و این طرح مهم با مشارکت و همکاری دانشگاه مازندران در حال تدوین است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در معاونت های مختلف، تصریح کرد: در معاونت گردشگری و صنایع دستی، پروژه های مهمی از جمله افتتاح ۸۰ پروژه با ارزش سرمایه گذاری دو هزار میلیارد در دست اجراست و برای چند پرواز خارجی از مازندران به مقسط و آکتائو برنامه ریزی شد.

برزگر ادامه داد: در اجرای طرح ایجاد دهکده های گردشگری و معرفی به مقصد گردشگری و توسعه اقامتگاه بوم‌گردی، مازندران از عدد ۲۹۰ به ۳۸۰ ارتقا یافت و بیش از ۱۱۰ دوره آموزشی در اداره کل برگزار شد.

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام استان در حوزه گردشگری سلامت و تندرستی از جمله در رامسر و بهشهر افزود: کشتی تفریحی مادرینا یکی از این اقدامات ماندگار و بزرگ بود که در هفته دولت راه اندازی شد. همچنین انتخاب ۴۰ روستا از جمله کندلوس برای ثبت جهانی از دیگر اقدامات ما در این حوزه بود و امیدواریم کندلوس که جزو ۸ روستای انتخاب شده جهانی است، سال آینده به ثبت برسد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری با صدور ۱۷۱ موافقت اصولی رشد ۶۴ درصدی را شاهد بودیم و با برگزاری ۷ همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان، گام بزرگی در این حوزه برداشته شد.

برزگر ادامه داد: صدور مجوز ۴ اسکله های دریایی، انتخاب یکی از بزرگترین مزرعه های گردشگری کشاورزی در بهشهر، راه اندازی دفتر ویژه غرب گردشگری و سرمایه گذاری در چالوس هفته گذشته، برگزاری بیش از ۵۸ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، و … از دیگر اقدامات مهم ما در این حوزه بود.وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: تعداد موزه های استان به عدد ۲۹ رسید و ضمن کاوش در ۱۱ پروژه، شاهد افتتاح بزرگترین موزه شمال کشور در قائم شهر تا پایان امسال خواهیم کرد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران پیرو سیاست های مهم دولت سیزدهم و تاکید شخص مقام عالی استان افزود:  تمام تلاش و انرژی خود را برای از بین بردن منافذ فساد گذاشتیم و در حد توان خود در این راه موفق بودیم و قطعا با همت مدیریت جدید این نهضت ادامه خواهد داشت ما برای این نظام و انقلاب خون های بسیاری دادیم و هر مسئولی باید احساس مسئولیت داشته باشد.

من تمام تلاش خود را بکار گرفته ام برای اینکه شرمنده خدا و خلق خدا نباشم، اداره کل در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، بسترها و زیرساخت ها در حوزه های مختلف ایجاد شد و قطعا دکتر ایزدی که انتخاب به جایی بوده می تواند این دستگاه را به جایگاه واقعی خود برساند.

خیریانپور: دکتر برزگر مدیری تحول گرا و پژوهش محور بود

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی وگردشگری استاندار مازندران هم در این مراسم با اشاره به اقدامات مهم صادق بزرگر در مدت مدیریت خود، اظهار کرد: در ابتدا جا دارد از زحمات، تلاش ها و خدمات برادر ارجمندم در جایگاه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، تقدیر و تشکر کنم که نهایت توان و تلاش خود را در این راه گذاشتند.

وی با اشاره به برخی ویژگی های مدیریتی و رفتاری صادق برزگر از جمله صبر و خویشتن داری، نگاه علمی به حوزه های مختلف این دستگاه، حسن خلق، تعامل مناسب، ارتباطات قوی، علاقمندی به اثرگذار بودن، توجه ویژه به همکاران مرتبط، ایجاد وفاق، همگرایی و آرامش در اداره کل و زیر مجموعه، و برقراری ارتباط و تعامل خوب با سایر دستگاه های مرتبط و… بیان کرد: حضور دکتر برزگر در جلسات و کارگروه ها، فعال بوده و پپگیری هایش قابل تحسین، حتی با توجه به برخی کم کاری و ضعف های های دوره های گذشته، نسبت به برخی فزون خواهی های ما به جهت نوع کار و ارتباط کاری نهایت همت خود را بکار گرفت و همه نیتش خدمت خالصانه برای کار و تلاش و ایجاد تحول و توسعه و پیشرفت بود.

خیریانپور تصریح کرد: به عینه مشاهده می کردم که دکتر برزگر برای تدوین طرح جامع گردشگری استان چه تلاش و پیگیری مستمری داشت و دلسوزانه کار می کرد. امیدواریم این طرح در آینده نزدیک به سرانجام برسد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران ادامه داد: این دستگاه جایگاه ممتازی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد و اهمیت مدیریت صحیح در آن بسیار بالاست. در گردشگری، مقوله های متعدد طبیعت گردی، دریایی، سلامت، ورزشی، فرهنگی و کشاورزی داریم و باید به همه آنها توجه ویژه شود چراکه برای گردشگران جذابیت دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر وجود صدها کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان، وجود ریل راه آهن کشوری و بنادر و فرودگاه‌های مازندران، این دیار را به نقطه منحصر به فرد کشور برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی تبدیل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان این که، میزبانی استان از رویداد ملی گردشگری به نوعی تجلی دیپلماسی گردشگری دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: حذف روادید گردشگری گروهی برای ورود گردشگران روسی به مازندران حرکت بسیار مهم و اثرگذاری است و امیدواریم این روند ادامه یابد.خیریانپور، تصریح کرد: بهره برداری از ۸۰ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی، توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی از ۲۹۰ به ۳۸۸ واحد، اجرای طرح های گردشگری سلامت در شرق و غرب استان، راه اندازی گردشگری دریایی با به آب انداختن کَشتی، تصویب موافقت اصولی ۱۷۱ طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، صدور چهار مجوز اسکله های دریایی و افزایش تعداد موزه های استان به ۱۹ موزه را از جمله اقدامات یکسال اخیر این اداره کل بود.

به گزارش کرانه در این آیین «حسین ایزدی» که به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران معارفه شد به بیان دیدگاه های خود در این حوزه پرداخت و کرسی خدمت را امانتی در دستان مدیران دانست و از حسن اعتماد استاندار و وزارتخانه تشکر کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۷۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۳۰     ساعت: ۲۱ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024