صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مرتضوی: به دنبال تأمین مسکن برای کارگران هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم در موضوع تعهد دولت سیزدهم مبنی بر تأمین یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملّی مسکن، بتوانیم کمک ویژه‌ای انجام دهیم تا کارگران نیز صاحب خانه شوند.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» امروز چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت‌ گفت:‌ قانون‌گذار مشخص کرده است که شورای عالی کار به چه نحو حداقل حقوق و دستمزد را مشخص کند.
 
مرتضوی افزود: همان‌گونه که بارها گفته‌ایم ما حداقل حقوق و دستمزد را معین کرده‌ایم نه حداکثر را؛ بنابراین هر چه میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی توافق شود مورد قبول وزارتخانه نیز خواهد بود.
 
وی خاطرنشان ساخت: در جلسات نیز اساساً بحث می‌کنیم و یک عضو اقناع می‌شود و یا نه! ذات جلسات نیز به همین‌گونه است. در جلسه آتی به دنبال این هستیم که اگر ممکن باشد در حوزه مسکن کارگری گفت‌وگو شود. البته من دعوت کردم و با همکاران عزیزمان در وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل نیز مذاکره داشته‌ام تا در این باره گفت‌وگو کنیم.
 
وزیر کار با اشاره به نشست تأمین حقوق و دستمزد، افزود: جلسه اخیر بسیار خوب بود و همان‌طور که می‌دانید نمایندگان کارگران سه نفر هستند و دو نفر نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل در این شورا حضور دارند که مجموعاً ۵ نفر می‌شوند؛ البته امکان دارد فردی مصاحبه‌ای انجام دهد اما آنچه من در فضای مجازی و رسانه‌ها مشاهده کردم مباحثی نبود که در آنجا مطرح شده و امکان دارد استنباط فردی باشد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۴۷۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۱۰     ساعت: ۲۳ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024