صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

مأموریت کمیته امداد مدد به حیات، زندگی و کار است

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مأموریت کمیته امداد مدد به حیات، زندگی و کار است.

به گزارش جهانی پرس، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست با کارشناسان حوزه امور فرهنگی با بیان اینکه یکی از پایه های اساسی توانمندسازی جامعه هدف، حوزه فرهنگی است، گفت: امور فرهنگی یکی از حوزه های اثربخش در توانمندی جامعه هدف تحت حمایت است.
وی افزود: گاهی اثر بخشی ارائه خدمات فرهنگی نیز ازخدمات مادی بیشتر است.
پرپنچی با اشاره به اینکه فرهنگ اصل و اساس راه زندگی در امورات بشری است. ایده بایدها و نبایدها و ایدئولوژی انسانیت را از فرهنگ بازخوردش را در همه موضوعات بشری داشته باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه فرهنگ پویاست و بسیط نیست. فرهنگ در اقوام مختلف و در جای جای مختلف فرق می کند، عنوان کرد: فرهنگ هر خانواده باید رصد شود و این رصدخانه در دست حوزه فرهنگی است و اولویت اقدامات لازم نز در دست تشخیص حوزه مددکاری است.
وی تصریح کرد: شناخت استعدادها، توانمندی ها و ضعف های خانواده های تحت حمایت توسط حوزه فرهنگی جهت هدایت خانواده با شناخت خوبی که مددکار پیدا می کند، در توانمندی جامعه هدف تأثیر بسزایی دارد.
پرپنچی با تأکید برافزایش و تقویت ارتباط حوزه فرهنگی با سایر واحدها،گفت: ایجاد تعامل و مشارکت با سایر واحدها به همراه افزایش آگاهی در ارائه خدمات به جامعه هدف از جمله اقداماتی است که باید در حوزه فرهنگی هر منطقه در دستور کار قرار گیرد. همچنین اثر امورفرهنگی در امور مشارکتی مورد انتظار است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی اثربخش ویژه خانواده های تحت حمایت، اشاره و اذعان کرد: هم اکنون نیازهای فرهنگی با گذشته تفاوت دارد و فرصت گذاری در این حوزه مورد انتظار است.
وی با اشاره به اینکه جغرافیای فرهنگی هر منطقه با هم متفاوت است، این امر مورد دقت کارشناسان فرهنگ در ادارات اجرایی قرار گیرد چرا که نیازهای فرهنگی هر منطقه با هم متفاوت است.
پرپنچی به فعالیت کانون های فرهنگی در حوزه مهارت آموزی اشاره و عنوان کرد: کانون های فرهنگی تربیتی این نهاد باید مرکز کارآفرینی باشد. ایجاد فرهنگ کار و تلاش از وظایف حوزه فرهنگی است و امکانات اشتغال توسط حوزه اشتغال تأمین خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران،خاطرنشان کرد: کار امداد مدد به حیات است، مدد به زندگی و مدد به زندگی شرافتمندانه است. حوزه امور فرهنگی در هر سه این موارد سهم دارد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۸۳۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۷     ساعت: ۲۰ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024