صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
وزیر کار در بازدید از مرکز تماس پایش اشتغال کشور خبر داد:

ورود نرخ بیکاری به کانال ۷ درصدی در تابستان ۱۴۰۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صحت‌سنجی ۸۰ درصدی در حوزه رصد اشتغال کشور خبر داد و گفت: معدل این صحت‌سنجی مؤید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در طول سال است.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» امروز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه در جریان بازدید از مرکز تماس پایش اشتغال کشور و مراسم امضای تفاهم‌نامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نبرد رایج و حاکم بر جهان امروز، نبرد رسانه‌ای است و شبکه‌های مخابراتی مهم‌ترین زیرساخت این نبرد رسانه‌ای هستند.
 
وی افزود: شرکت‌های مخابراتی ما اگرچه از دانش فنی مطلوبی برخوردارند اما باید برد رسانه‌ای را گسترش دهند و لازم است که بستر افزایش پهنای باند در این حوزه در دستور کار باشد.
 
مرتضوی یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم را کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: همکاری تنگاتنگی میان معاونت اشتغال وزارت تعاون و اپراتور رایتل برقرار است تا صحت‌سنجی فرصت‌های شغلی ایجادشده از بستر‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی تأکید کرد: این رصد به ۴ شیوه انجام می‌شود و قدم نخست خوداظهاری است که توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قدم‌های بعدی نظارت پیامکی، ارتباط تلفنی و نظارت میدانی هستند. معدل صحت‌سنجی ما مؤید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال است که سایر مراکز نیز بر صحت این آمار تأکید کرده‌اند.
 
وی گفت: براساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران در دوره‌ سه‌ماهه تابستان ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، تعداد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجادشده که به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است.
 
مرتضوی تصریح کرد: آمار رسمی حاکی از آن است که بعد از یک دهه رکود به رشد اقتصادی ۳/۵ تا ۴ درصد رسیده‌ایم و گزاره‌ها نیز نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ وارد کانال هفت درصد شده که این اتفاق خوشایند است و اقدامات ما نیز به همین سبک ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وزیر کار یکی از حقوق تضمین‌شده آحاد مردم را بسترسازی برای اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر با استفاده از منابع گوناگون این مهم را مورد توجه داشته است.
 

فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال کشور به توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کند

«محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: از خردادماه ۱۴۰۱ با همکاری شرکت خدمات ارتباطی رایتل که آن را «اپراتور اشتغال کشور» می‌نامیم، همکاری مشترکی را آغاز کردیم و امروز فاز دوم مرکز تماس رصد و پایش اشتغال کشور را افتتاح می‌کنیم.
 
وی افزود: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار پیامک به این شکل ارسال شده است. بعد از این مرحله، نوبت به تماس می‌رسد و هر اطلاعاتی که در سامانه رصد اخذ می‌شود، در همان زمان در کارتابل مرکز تماس اشتغال کشور که برای نخستین‌بار ایجاد شده، ارسال می‌گردد.
 
کریمی‌بیرانوند گفت: در فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار، ما صرفاً تماس‌گیرنده نیستیم و در کنار آن خدماتی را ارائه خواهیم داد که به توسعه کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند.
 
وی از ثبت حدود ۶۰۰ هزار تماس در مرکز رصد اشتغال کشور از آغاز طرح تا امروز خبر داد و افزود: در فرآیند رصد اشتغال، اولویت با کسانی است که از دولت تسهیلات دریافت کرده‌اند.
 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها و استان‌ها به‌صورت برخط و لحظه‌ای می‌توانند عملکرد خودشان در اشتغال کشور را ببینند؛ اگر تحقق ایجاد یک میلیون شغل را ارائه دادیم، با اسناد و مدارک و سیستم نظارتی توانسته‌ایم آن را به نتیجه برسانیم.
 

رایتل؛ اپراتور اشتغال کشور

«حسین ملازاده» مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل نیز در ادامه این مراسم گفت: پروژه رصد اشتغال کشور از ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه رایتل به‌عنوان اپراتور اشتغال کشور فعال است، گفت: ما تلاش داریم در نقش مشاور اشتغال، افراد را تا به نتیجه رسیدن کسب‌و‌کار دنبال کنیم.

 

ملازاده تأیید کرد: رایتل مصمم است که به‌عنوان اپراتور اشتغال کشور با استفاده از ظرفیت‌های این شرکت به‌دنبال پیوند سیم‌کارت رایتل با تمامی مراحل اشتغال در کشور باشد.

 

وی، تولید کلان‌داده را از مهم‌ترین دستاورد‌های این طرح عنوان کرد و افزود: ما در شرکت رایتل با جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و تحلیل داده که منجر به تصمیم‌سازی می‌شود به‌عنوان پلتفرم تنظیم‌کننده در حوزه شکل‌گیری بهتر زیست‌بوم اشتغال فعالیت خواهیم داشت.

 

مدیرعامل رایتل خاطرنشان کرد: این شرکت در واقع نقش تنظیم‌کننده و تسهیل‌کننده در حوزه ارتباطی کارجویان و حوزه اشتغال را برعهده دارد.

 

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه فاز دوم سامانه رصد و پایش اشتغال با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت خدمات ارتباطی رایتل به امضا رسید و از کتاب گزارش اشتغال استان‌های کشور تهیه شده در مرکز ملّی پایش اشتغال کشور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۹۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۹     ساعت: ۱۸ : ۱۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024