صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

گلایه محیط زیست از درگیری مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با محیط بانان

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از درگیری لفظی مدیرکل میرات فرهنگی گلستان با یک محیط‌بان ابراز تاسف کرد.

به گزارش جهانی پرس ازصدا و سیما؛ حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست؛ درباره درگیری لفظی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با محیط بانان جزیره آشوراده گفت: محیط بانان ضابطان قضایی هستند و هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق برخورد خارج از عرف اداری و انسانی را با محیط‌بانان هنگام انجام وظیفه ندارد.

 

اکبری در توصیف ویدئوی منتشر شده این درگیری لفظی افزود: در این فیلم، محیط بانان بر اساس قانون برای ساخت یک پیاده راه به عرض ۱.۵ متر از ماموران بنیاد مسکن که مسئول ساخت آن بودند، درخواست ارائه مجوز می‌کنند. در این میان مدیرکل میراث فرهنگی در اعتراض به درخواست قانونی محیط بانان برای ارائه مجوز در حالی که کوچکترین نقش اجرایی ندارد، صرفا برای ایجاد فشار افکارعمومی با کلیدواژه‌هایی همچون دستور رئیس جمهوری، درگیری لفظی با ضابط قضایی (محیط بان) ایجاد می‌کند که جای تاسف دارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به اینکه جزیره آشوراده پناهگاه حیات وحش و تحت مدیریت استان مازندران است، باید تمام افراد حقیقی و حقوقی که قصد ورود به این منطقه را دارند، مورد بررسی قرار گیرند. اشخاص حقیقی و حقوقی به هیچ وجه حق ندارند که فراتر از قوانین و مقررات، برخورد‌های دور از شان اداری و انسانی با افرادی که انجام وظیفه می‌کنند، داشته باشند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هم در این باره گفت: همانطور که با محیط‍‌بان متخلف برخورد می‌شود هر محیط‌بانی که برابر قانون کار کند از او حمایت می‌کنیم.

این درحالی است که دیروز محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به ارائه توضیحاتی درباره ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی پرداخت و ضمن عذرخواهی از محیط‌بان گلستانی، گفته بود علت آنچه که در تنها جزیره شمال کشور و دریای خزر رخ داده است، گره ۲۵ ساله‌ای است که از زمان استان شدن گلستان این مشکل تبدیل به گره ناگشودنی شده وتاکنون هیچ دولتی قادر به حل و گشودن این گره و مشکل بین دو استان گلستان و مازندران نبوده است.

او افزود: آنچه که واقع شد یک اختلاف درون‌خانوادگی بود که البته بعد از آن از یکدیگر عذرخواهی کردیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اضافه کرد: به نوبه خودم از این محیط‌بان عزیز عذرخواهی می‌کنم.

 

به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که از درگیری لفظی محمدجوادساروی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با یک محیط‌بان در جزیره آشوراده که مرکز شبه جزیره میانکاله است حکایت دارد! این اتفاق وقتی افتاد که محیط‌بان برای ورود چند کامیون مصالح ساختمانی به جزیره درخواست مجوز کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۷۲۱۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۲     ساعت: ۱۱ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024