صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نمایشگاه‌ها سال آینده بین دو مجموعه شهر آفتاب و سئول مساوی تقسیم می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: برای سال آینده نمایشگاه‌ها به صورت نصف بین دو مجموعه شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی تقسیم می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از صدا وسیما، عباس تقدسی نژاد در حاشیه نشست تخصصی چهارمین نمایشگاه دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی در پاسخ به سوالی درباره انتقال نمایشگاه‌ها از محل نمایشگاه بین المللی به شهر آفتاب گفت: این مساله موضوع امروز و دیروز نیست بلکه از سال ۸۳ برنامه ریزی شده است. 
وی تصریح کرد: درباره طرح جامع نمایشگاه شهرآفتاب که به‌صورت کامل انجام‌نشده باید بگویم این طرح در حال تکمیل شدن است. درباره برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب نیز باید اعلام کنم که برای سال آینده در تقویم نمایشگاه جا برای انتخاب برگزار کنندگان نداریم و با چالش تعداد زیاد نمایشگاه مواجه هستیم و این نشان از علاقمندی مجموعه‌ها برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب دارد.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: اخیرا شهرداری توافق خوبی با سازمان توسعه تجارت کرده که بر اساس آن برای سال آینده نمایشگاه‌ها به صورت نصف بین دو مجموعه شهر آفتاب و نمایشگاه بین المللی تقسیم می‌شود و برای سال‌های بعد از آن نیز به تناوب تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب تصمیم گیری خواهد شد.
تقدسی نژاد افزود: ما در نمایشگاه شهر آفتاب در جایگاهی قرار گرفتیم که در طرح توسعه شهری به هیچ وجه بخش مسکونی در نظر گرفته نشده است، ضمن اینکه مسیر ورودی اصلی نمایشگاه اتوبان خلیج فارس است که خروجی تهران به شمار می‌رود و ترافیک آن ناشی از عوارضی است که در آن محدوده وجود دارد.
وی گفت: در طرح جامع توسعه آستان امام (ره) نیز که ساخت یک ورزشگاه نیز در نزدیکی شهر آفتاب در نظر گرفته شده، چندین ورودی مختلف دیده شده که برای جلوگیری از ترافیک باید این ورودی‌ها تکمیل شود. این طرح مدت‌ها روی زمین مانده و یکی از توافقات ما با آستان این بود که نمایشگاه را توسعه دهیم و در ازای آن، شهرداری بخش روی زمین مانده این طرح جامع را تکمیل کند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب عنوان کرد: همچنین راه اندازی متروی پرند و تردد با این مترو می‌تواند به حل مساله ترافیک کمک کمد. علاوه بر این دو مترو ایستگاه شاهد و حرم مطهر نیز برای کاهش ترافیک موثر هستند و عدم توسعه مسکونی محدوده شهر افتاب و تکمیل شاهراه‌ها نیز می‌تواند به حل مساله ترافیک کمک کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۳۷۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۹     ساعت: ۱۲ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024