صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

افزایش ۵۰۰ نفری ظرفیت اعتکاف کنندگان حرم مطهر امام رضا (ع)

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: ظرفیت اعتکاف حرم مطهر رضوی با افزایش ۵۰۰ نفری به ۱۵۰۰ نفر معتکف رسید.

به گزارش جهانی پرس ازصدا و سیما، امین بهنام معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ظرفیت اعتکاف حرم مطهر رضوی با افزایش ۵۰۰ نفری به ۱۵۰۰ نفر معتکف رسید و معتکفان بیشتری از سراسر کشور و دیگر کشورها، میهمان این آستان خواهند بود. این افزایش ۵۰۰ نفری به نسبت مساوی بین خواهران و برادران تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه معتکفان امسال در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند، افزود: گروه سنی نوجوانان معتکف، از سن تکلیف دختران و پسران تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شود.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تاکید کرد: از مجموع ۱۵۰۰ معتکف رجبیه حرم مطهر رضوی، ۸۵ درصد قشر جوان و نوجوان هستند و استقبال این گروه سنی از اعتکاف حرم بسیار امیدبخش است.

بهنام گفت: معتکفان در ۶ شبستان مسجد گوهرشاد لباس اعتکاف بر تن خواهند کرد، پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفان مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار خواهند یافت.

وی تصریح کرد: سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفان خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر خواهند شد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اضافه کرد: پذیرفته شدگان در اعتکاف رجبیه امسال علاوه بر ایران از ۱۸ کشور دیگر مانند کانادا، امریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی، لبنان و... هستند و در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه‌های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفان مطرح خواهند کرد.

 

 
شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۵۱۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶     ساعت: ۱۰ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024