صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران؛

گردهمایی مراکز نیکوکاری جنوب شرق تهران برگزار شد

گردهمایی مراکز نیکوکاری در جنوب شرق تهران با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، امروز پنجشنبه گردهمایی مراکز نیکوکاری در جنوب شرق تهران با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران و جمعی از مدیران و‌مسئولان ستادی این نهاد و اعضای هیأت امنای مراکز نیکوکاری فعال در مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴ تهران در سالن نهاجا واقع در منطقه ۱۴ تهران برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این گردهمایی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کرمان، انقلاب اسلامی،جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و سلامت، اظهار کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: خدمت به نیازمندان و بالاخص نیازمندان دهک یک تا پنج از دبگر اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری است.

پرپنچی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴ هزار و ۴۰۰ مددجوی بیمار و زمبنگیر تحت حمایت کمیته امداد هستند، بیان کرد: هزینه های امور درمانی این گروه از جامعه هدف بالاست که در همین راستا با هم افزایی مراکز نیکوکاری خدمات مختلف درمانی به این گروه از جامعه هدف تحت حمایت ارائه می شود.
  
مدیرکل کمیته امداد استان تهران، عنوان کرد: کمک های مراکز نیکوکاری همگام با کمیته امداد نقش بسزایی در امنیت روانی جامعه هدف دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمک به توانمندی، خرید و احداث مسکن، تأمین جهیزیه، امور معیشتی از جمله اقدامات مراکز نیکوکاری در خدمت رسانی به نیازمندان است.

پرپنچی یادآور شد: هم افزایی در اجرای طرح های اطعام مهدوی، اطعام و احسان حسینی در ماه های رمضان و محرم و صفر  از جمله اقدامات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی با همکاری وکلای نیکوکار به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و‌گفت: در بخش حقوقی امکانات خوبی برای حضور وکلای نیکوکار به منظور ارائه خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی به جامعه هدف تحت حمایت داریم.

وی با اشاره به اینکه در این نهاد جامعه تحت حمایت بیشتر زنان سرپرست خانوار جوان هستند، افزود: ۸۰ درصد افراد تحت حمایت زنان سرپرست خانوار هستند.

پرپنچی به ایجاد حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی از محل پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان اشاره و عنوان کرد: امید است ببتوانیم در راستای ریشه کنی فقر با مراکز نیکوکاری در راستای آموزش مهارت های کسب و کار و پرذاخت تسهیلات هم افزایی های مطلوبی داشته باشیم.

حسین علی جباری، رئیس اداره کمیته امداد جنوب شرق تهران نیز با بیان اینکه هم اکنون ۸۳ مرکز نیکوکاری در مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴ تهران فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۵ مرکز نیکوکاری در سال جاری افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: همچنین ۵ مرکز نیکوکاری  به صورت تخصصی در در حوزه امور فرهنگی ، یک مرکز نیکوکاری اشتغال، دو مرکز نیکوکاری تخصصی در امور بهداشت و درمان و یک مرکز نیکوکاری فعال در امور ورزش فعالیت می کنند.

جباری بیان کرد: مراکز نیکوکاری از ایتدای سال جاری بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کرده اند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۰۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸     ساعت: ۱۶ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024