صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت و گو با رادیو انقلاب عنوان کرد:

پرداخت حدود ۱۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال توسط کمیته امداد استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت و گو با رادیو انقلاب از پرداخت حدود ۱۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان واحد شرایط از ابتدای سال جاری خبر داد.

 به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت و گو با رادیو انقلاب با بیان اینکه هدف متعالی این نهاد حمایتی فراتر از تامین مستمری است و در مسیر توانمندسازی جامعه هدف فعالیت می کند اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از خدمات متنوعی همچون دریافت تسهیلات اشتغال، آموزش فنی و حرفه ای، خدمات ساخت مسکن، خدمات درمانی، فرهنگی، جهیزیه، معاضدت قضایی و سایر حمایت های اجتماعی برابر قوانین بهره مند هستند. 

پرپنچی با اشاره به اینکه خانوارهای تحت حمایت به علل فوت، سرپرست، طلاق، متارکه، سرپرست زندانی و ... تحت حمایت هستند، بیان کرد: مددجویانی که سالمند و بیمار صعب‌العلاج هستند، تا پایان عمر خدمات دریافت می‌کنند و سایر مددجویان در چرخه اشتغال، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی قرار می گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه اشتغال، مسکن، طرح ها و برنامه های فرهنگی، با هدف خودکفایی مددجویان تحت حمایت از مؤلفه های توانمندسازی جامعه هدف است، عنوان کرد: در این راستا با همراهی بانک‌های عامل از ابتدای سال جاری حدود ۱۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز ۳۹ هزار مددجو نیز از خدمات مشاوره با محوریت امور خانوادگی، شغلی،  تحصیلی و ... بهره مند شده اند.

پرپنچی عنوان کرد: هدف مهم کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن بسترهای درآمدزایی برای آنها است در همین راستا تلاش می شود زمینه توانمندسازی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف مهیا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۱۴۸  واحد مسکونی را تحویل مددجویان دادیم، اظهار کرد: امسال ۱۴۰  واحد مسکونی را با مشارکت سپاه، بنیاد مسکن و خیران در دست احداث داریم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بالغ بر ۲۲ هزار  دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان تهران است افزود: از این تعداد  ۵۵۰ نخبه و استعداد برتر از دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خانواده های تحت حمایت شناسایی و تسهیلات تحصیلی جهت شکوفایی آنان پرداخت می شود.

پرپنچی با بیان اینکه در راستای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت نیز تاکنون حدود  ۱۰۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اهداء شده است، گفت: ارزش هر سری جهیزیه بالغ بر  ۳۵ میلیون تومان و به منظور حمایت از کالای ایرانی پنج قلم شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون از تولیدات کارخانجات داخلی تهیه و توزیع شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پاسخ به حضور سرباز طلبه ها در کمیته امداد، افزود: سربازطلبه ها معمولا در بخش زکات که از سفارش های دین پرداخت زکات است  در راستای جمع آوری زکات فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بهترین و معتمدترین تریبون ائمه جمعه و جماعات هستند. هم اکنون حدود ۴۴۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد فعال است و‌ کمیته امداد با هم افزایی این مراکز نسیت به خدمت رسانی به جامعه هدف اقدام می کند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری بازوی توانای کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به حمایت از جوانان جویای کار توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین اهداف این نهاد توانمندی جامعه هدف و سایر نیازمندان  از طریق اشتغال و خودکفایی است و در همین راستا  تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و افراد پنج دهک پایین درآمدی اعطا می شود.
پرپنچی، تصریح کرد: همچنین در صورت تأیید شورای حمایت کمیته امداد منطقه سکونت متقاضی، افراد تا دهک هفت نیز می توانند طبق ضوابط از تسهیلات اشتغال کمیته امداد بهره مند شوند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۰۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸     ساعت: ۱۶ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024