صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

وزارت بهداشت، متعهدین انجام تعهدات قانونی را ممنوع‌الخروج اعلام کرد

مدیرکل حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور ابلاغیه‌ای متعهدین انجام تعهدات قانونی را ممنون‌الخروج اعلام کرد.

به گزارش جهانی پرس از ایسنا، بنابر اعلام وزارت بهداشت به استناد به تبصره ۱۳ ماده ۴ «قانون اصلاح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو» در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب سال ۱۴۰۱، صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع است.

در متن ابلاغیه میرحامد خانی، مدیرکل حقوقی،املاک و  تنظیم مقررات وزارت بهداشت آمده است:

«احتراما نظر به تبصره ۱۳ ماده ۴ قانون اصلاح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب سال ۱۴۰۱، صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع است و وزارت بهداشت مکلف است اسامی این افراد را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کند و همچنین وفق بند ۳-۱۸ ماده ۱۸ دستورالعمل دستورالعمل قانون مذکور انجام تکلیف مصرح در تبصره ۱۳ برعهده مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گذاشته شده است. فلذا خواهشمند است دستور فرمایید اسامی افراد یاد شده به منظور جلوگیری از صدور گذرنامه و ممنوع‌الخروجی آنان از کشور به

مراجع ذی‌صلاح در این وزارتخانه منعکس شود.
لازم به ذکر است، جهت جلوگیری غز تبعات مصرح در تبصره ۱۴ قانون یاد شده، پذیرفته‌شدگان دوره‌های پیش از تصویب این قانون نیز مشمول مفاد این قانون می‌شوند. عدم اجرای تکالیف مقرر در تبصره‌های یک، ۲ و سیزده این یند از سوی مسئولان ذی‌ربط جرم محسوب شده و مرتکب به مجازات تعزیری درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ می‌شود.»
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۲۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹     ساعت: ۹ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024