صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در برنامه شهر امن کاری از گروه شهرستان های شبکه پنج سیما :

تا دیر نشده، سری به جدول نمرات منفی بزنید

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: خیلی وقتها رانندگان نمی دانند این تخلفاتی را که انجام می دهند تخلف حادثه ساز است.

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ  رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در  خصوص تخلفات مهم در جدول تخلفات حادثه ساز توضیح  داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : تخلفات حادثه ساز به آن دسته از  تخلفاتی  گفته می شود که نسبت خطر  پذیری  بالایی دارند و امنیت تردد در  جامعه را هم برای  شخص  راننده و هم برای  دیگر  رانندگان ناامن می  کنند . در  واقع راننده با انجام این تخلف  حادثه ساز  به خود و به دیگر  رانندگانی  که در  شهر  در  حال رانندگی  هستند آسیب  می  زنند . 
وی بیان داشت  : ماده 7 قانون رسیدگی  به تخلفات رانندگی  به تمام این موارد اشاره و 20 تخلف  را به عنوان تخلفات حادثه ساز  دسته بندی  کرده است که دیگر  تکلیف  مشخص  گریده  و راننده با انجام این تخلفات علاوه بر  اعمال قانون ، نمره منفی  را هم در  سوابق خود   ثبت می  کند . البته در  مواردی  نیز حتی  منجر  به توقیف  آن وسیله نقلیه می شود . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : به رانندگان گرامی توصیه می شود در  ابتدای  گرفتن گواهینامه حتما جدول نمرات منفی  را مرور  کرده تا از  آن آگاهی  پیدا نمایند چرا که خیلی  وقتها رانندگان نمی  دانند تخلفاتی  را که انجام می  دهند تخلف  حادثه ساز  است و نمره منفی  دارد .
سرهنگ جوانبخت افزود : تخلفاتی  چون  حرکات مارپیچ و نمایشی  و دور  در  جا زدن را بیشتر  جوانان انجام می  دهند . بحث  سرعت بیش  از  50 کیلومتر  از  حد مجاز  در بزرگراهها استفاده و  از  مواد روانگردان و نوشابه های  الکلی  نیز از  مصادیق  تخلفات پر  اهمیت و حادثه ساز  می باشند .
وی گفت : حرکت با دنده عقب  در بزرگراهها  نیز از  نوع تخلفات بسیار  خطرساز  است . انجام این تخلف را بسیار  شاهد هستیم که خیلی از  رانندگان وقتی  مسیر  خود را به اشتباه  طی می  کنند ، قصد اصلاح مسیر  دارند و مرتکب  این تخلف  خطرناک می  شوند . 
سرهنگ جوانبخت بیان داشت  : تخلف  حرکت با دنده عقب  و ارتکاب  آن بسیار  خطرناک  می باشد و برای  همین است که قانونگذار  آنرا در  گروه تخلفات حادثه ساز  قرار  داده است . خیلی  وقتها راننده ای  که در  مسیر  خود در  حال حرکت است متوجه حرکت دنده عقب  شما نخواهد شد و منجر  به تصادف  فوتی  و جرحی  می  گردد .
وی  افزود : همچنین  رانندگی  در  حالت مستی  و داروهای  روانگردان جزء کدهای حادثه سازی  است که بالاترین نمره منفی  را در  جدول  رسیدگی  به تخلفات دارد که در  ماده 7 به آن ذکر شده است . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود  : ما به عنوان پلیس  بر  روی  این 20 تخلف  تمرکز  و دقت داریم چون با انجام این تخلفات ، جامعه برای  سایرین ناامن می  شود و به این موضوع اعتقاد داریم که هر  تصادف زائده یک نوع تخلف است و اگر  به صورت موشکافانه این موارد را بررسی  نماییم می  بینیم که در  دل  آن لایه هایی از  تخلفات حادثه ساز  وجود داشته است . 
وی  بیان داشت : اگر  راننده یک یا چند تخلف  حادثه ساز  را انجام دهد منجر  به بروز  حوادث  جبران ناپذیری  می شود و پلیس همیشه  توصیه هایی زیادی  در  خصوص  توجه به این جدول  و عدم ارتکاب  به تخلفات آن دارد که البته اگر رانندگان نیز  این موضوعات را رعایت نمایند ، یقینا در  کاهش  تصادفات حادثه ساز  تاثیرگذار  خواهد بود .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۱۰۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴     ساعت: ۹ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024