صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اهدای ۳۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت تا پایان سال

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شده و ۳۰ هزار سری جهیزیه نیز در حال تامین و ارسال به استان‌ها است.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین خدرویسی در نشست خبری با بیان در حال حاضر دو میلیون و ۳۴۹ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند، گفت: در حال حاضر برای مددجویان بیش از ۱۲۰ نوع خدمت به تناسب نیاز آنها ارائه می‌شود.

معاون حمایت و خدمات سلامت کمیته امداد به فعالیت سامانه هوشمند امداد اشاره کرد و ادامه داد: همه سامانه‌هایی که در گذشته فعالیت‌های امداد در آن انجام می‌شد، تجمیع شده و سامانه جامع و کامل (امداد هوشمند) به کار گرفته شده است که به این ترتیب بسیاری از خدمات نیاز به حضور مددجویان در دفاتر کمیته امداد و ادارات اجرایی ندارد. سامانه هوشمند امداد این ظرفیت را ایجاد کرده است تا هر فرد نیازمندی در منزل، درخواست ارائه خدمت خود را ثبت کند تا به قید فوریت توسط مددکاران پیگیری شود.

وی گفت: در حوزه کمک به پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی و مساعدت بانک‌های عامل در ۱۰ ماه گذشته، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و خدمات سلامت کمیته امداد در ادامه درباره میزان پرداخت مستمری کمیته امداد به مددجویان گفت: در حال حاضر مستمری خانوار یک نفره ۷۷۰ هزار تومان، دو نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان و چهار نفره یک میلیون و ۹۶۰ و پنج نفره و بالاتر دو میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است.

وی همچنین اعلام کرد: میزان افزایش مستمری‌ها برای سال آینده ۳۰ درصد پیش‌بینی و در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است البته این تصمیم نیازمند طی کردن مراحل نهایی در شورای نگهبان است اما براساس آخرین وضعیت موجود، بناست در سال آینده مستمری مددجویان ۳۰ درصد افزایش یابد.

خدرویسی در ادامه در خصوص تامین جهیزیه مددجویان گفت: برنامه‌ای که به فوریت دنبال آن هستیم صفر کردن پشت نوبتی‌ دریافت جهیزیه  تا پایان سال است. از ابتدای سال تا امروز ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جارو برقی و اجاق گاز تحویل نوعروسان شده است و مراحل نهایی خرید ۳۰ هزار سری جهیزیه دیگر نیز طی شده و در حال ارسال به استانهاست.

معاون حمایت و خدمات سلامت کمیته امداد تاکید کرد: در سال جاری ۹۰ هزار و ۸۶۳ قلم کالای ضروری منزل به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شده است.

خدرویسی گفت: در حال حاضر برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده با همکاری وزارت بهداشت و تامین منابع از سوی بنیاد مستضعفان در حال اجرا است و ماهانه کارت حمایتی ۶۰ هزار مادر دچار سوء تغذیه به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۲۷۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷     ساعت: ۱۳ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024