صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در برنامه شهر امن کاری از گروه شهرستان های شبکه پنج سیما :

نقش تخلفات خودروهای سنگین در تصادفات

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: سرعت ها ، اضافه بار و تغییر مسیرهای ناگهانی بیشترین تخلفات خودروهای سنگین است.

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تخلفات کامیون ها در شهر تهران توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : به آن دسته از خودروهایی که وزن و ابعاد آنها از سایر خودروهای معمولی وسیعتر و بزرگتر می باشد خودروهای سنگین می گویند که دسته بندی های مختلف و متفاوتی نیز دارند که شامل کامیون ها ، تک محورها ، چند محورها و کشنده ها می شوند . 
وی بیان داشت : واقعا باید بگوییم که تخلف یک خودروی سنگین می تواند در بروز تصادفات نقش داشته باشد . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : در بررسی تخلفات خودروهای سنگین دریافتیم که رانندگان این خودروها یک سری از تخلفات را بیشتر انجام می دهند . مانند حمل بارهای نامتعارف توسط کامیون های کشنده که تناژ حمل بار استاندارد را رعایت نمی کنند که یکی از تخلفات شایع این کامیون ها می باشد . 
سرهنگ جوانبخت افزود : چرایی برخورد پلیس با تخلفات حمل بار توسط کامیون ها جدای از اینکه به سطح راه آسیب وارد می کنند این است که ترمز ها در این مواقع عملکرد درستی ندارند و به خاطر همین باعث ایجاد تصادفات ناگوار می شوند که پلیس روی این موضوع بسیار حساس است . 
وی گفت : بحث بعدی سرعت زیاد این کامیون ها می باشد . این کامیون ها علاوه بر اینکه حجیم هستند ، خیلی هم تمایل به این دارند که سرعت را تجربه نمایند . سرعت یک کامیون را هیچ گاه نمی شود با سرعت یک خودروی سواری یکی دانست و این دو با هم بسیار متفاوت هستند .
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : این کامیون ها در اطراف خود نقاط کور زیادی دارند . نقاط کور به نقاطی گفته می شود که راننده اشرافیت لازم را در دید اطراف کامیون خود به خوبی ندارند و متاسفانه خیلی وقتها خودروها و موتورسیکلتها در همین نقاط کور قرار می گیرند و وقتی هم که سرعت آنها بالا باشد خب طبیعی است که شاهد تصادفا فوتی و جرحی سنگین هستیم .
وی افزود : سرعت ها ، اضافه بار و تغییر مسیرهای ناگهانی بیشترین تخلفات خودروهای سنگین است که برای پلیس نیز حائز اهمیت است . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : وقتی تصادفات این خودروها را بررسی کردیم دریافتیم که در 10 ماهه سال جاری در شهر تهران 21 درصد تصادفات فوتی مربوط به خودروهای سنگین بوده است که البته این عدد قابل توجهی است . در بحث تصادفات جرحی نیز این عدد به 9 درصد می رسد .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۵۶۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸     ساعت: ۱۲ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024