صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

حمایت ۲ هزار و ۶۳۵ میلیاردی شهروندان تهرانی از مددجویان کمیته امداد

نشست خبری مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: مردم نیکوکار استان تهران بالغ از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط در سطح استان کمک کردند.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، نشست خبری سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز، 16 اسفندماه در محل اداره‌ کل کمیته امداد تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پرپنچی بیان کرد: مؤسس و فرمانده اصلی فعالیت کمیته امداد شخص امام راحل(ره) بودند که با صدور فرمان تاریخی خود در 14 اسفندماه سال 1357 زمینه تشکیل کمیته امداد و خدمت به محرومان را فراهم کردند. امیدواریم بتوانیم در این ماه‌های مبارک خدمات خوبی را در راستای کمک به جامعه هدف داشته باشیم.

وی افزود: طرح اطعام مهدوی امسال برای پنجمین سال متوالی از روز میلاد امام زمان(عج) آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد که در این زمینه تاکنون 350 آشپرخانه مهدوی فعال شده است. همچنین، در این زمینه و طی سال گذشته تعداد 230 هزار سبد کالا، 3 میلیون پرس غذای گرم و برای تهیه و توزیع این تعدا غذای گرم، بسته معیشتی و افطاری ساده بالغ بر  450 میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می شود امسال این پویش را با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته در کل استان انجام دهیم.


پرپنچی بیان کرد: در حال حاضر 81 هزار و 288 خانوار با جمعیت 145 هزار و 409 نفر، تحت حمایت این کمیته امداد استان تهران هستند که از این تعداد 4  هزار و 266 خانوار از یک یا چند خدمت و 77 هزار و 22  خانوار هم به صورت دائم از خدمات کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 1025 مددجو از خدمات کمک هزینه ازدواج بهره مند شده اند. همچنین 21 هزار و 736 خانواده از خدمت اجاره و ودیعه مسکن، 7 هزار و 500 خانواده از کمک هزینه خرید لوازم ضروری زندگی بهره مند شده اند.

وی، گفت: 73 هزار و 273 مددجو از کمک هزینه فرانشیز و خدمات درمانی برخوردار شدند. همچنین هزینه درمان برای  3 هزار و 16 مددجوی دارای  بیمار خاص و صعب العلاج پرداخت شده است.

پرپنچی با بیان اینکه  ارائه خدمات اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت ارائه می شود، افزود: در ۱۱ ماه گذشته، 11 هزار و 177  وام اشتغال پرداخت شده است. 10 هزار و 850 نفر از آموزش های فنی و حرفه‌ای بهره مند شده اند. همچنین، تعداد 3 هزار و 94 مددجو با دریافت خدمات اشتغال خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: در حوزه مسکن و ساختمان نیز تاکنون 163 خانواده تحت حمایت  خانه دار شده اند. و 1223 مورد خدمت تعمیرات مسکن برای خانواده های تحت حمایت انجام شده است. حدود 100 واحد مسکن روستایی نیز با همکاری سپاه  و بنیاد مسکن در فیلستان از توابع شهرستان پاکدشت و اخترآباد صفادشت در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه 21 هزار و 905 دانش آموز و 1225 دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: تاکنون بالغ بر 13 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه به این گروه از جامعه هدف تحت حمایت خدمات ارائه شده است. همچنین  6 هزار و 623 مددجو از خدمات کانون هایفرهنگی تربیتی این نهاد برخوردار شده اند. 4 هزار و 198 مددجو نیز از از اردوهای زیارتی و 9 هزار و 386 دانش آموز از اردوهای آموزشی برخوردار شده اند.

پرپنچی، گفت: همچنین 18 هزارو 394 مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی و 19 هزار و 89 مددجو از برنامه های آموزش خانواده بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز کار‌های ویژه‌ای انجام شده که از جمله می‌توان به توزیع 21 هزار بسته لوازم‌التحریر شامل کیف، دفتر، خودکار، ماژیک، مداد رنگی و ... اشاره کرد. ضمن اینکه ۲۱ هزار بسته نیز به استان‌های خراسان شمالی و اصفهان ارسال شده است. همچنین در دوره‌های آموزشی طرح یاس ویژه کمک‌های اولیه نیز 910 نفر شرکت کردند .امسال تعداد 4 هزار نفر نیز در قالب طرح رهسپاران ظهور در مراسم زیارت اربعین شرکت کردند. امسال همچنین، جشنواره باران وحی برگزار و 23 هزار اثر به جشنواره ارائه شد. در حوزه آموزش مهارت‌های استارتاپی نیز تاکنون 8 دوره برگزار شده با حضور  546 مددجو  در اردوگاه شهید آوینی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه مشارکت‌های مردمی نیز بیان کرد: تعداد ایتام تحت  حمایت کمیته امداد استان تهران 27 هزار و 99 نفر و تعداد حامیان نیز 79 هزار و 902 نفر هستند. تعداد صندوق‌های صدقات سطح تهران نیز 241 هزار و 93 صندوق کوچک، معابر و اماکن است .

پرپنچی افزود: حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین تاکنون 316 میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده اند. شهروندان نیز 71 میلیارد تومان صدقه و همچنین 82 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.درآمد مبتنی بر نیاز کمیته امداد تهران نیز 311  میلیارد تومان بوده و مراکز نیکوکاری نیز هزار و 853 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند. در مجموع شهروندان استان تهران بالغ  بر 2 هزار و 635 میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط کمک کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه امسال وام از طریق صندوق امداد ولایت به 18 هزار و 581  مددجو به مبلغ 384 میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: از این تعداد 15 هزار و 654 مورد وام کارگشایی، 256 مورد برای خرید مسکن، 500 مورد به دانشجویان  و 2 هزار و 172 مورد برای ایجاد اشتغال است.همچنین، برخی خدمات دیگر نیز از سوی کمیته امداد تهران انجام می‌شود که در این زمینه 22 هزار و 500 نامه از سوی نهاد‌های مختلف به کمیته امداد استان تهران ارسال شده که تعداد 22 هزار مکاتبه تاکنون پاسخ داده شده است. در حوزه اردو‌های جهادی که از کار‌های ویژه استان تهران است تاکنون 21 اردوی جهادی برگزار شده است. همچنین، در راستای خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی نیز 453  مددجو از این خدمات استفاده کرده‌اند. 45 میز خدمت نیز در محل نماز جمعه تهران برگزار شده است. همچنین، هر هفته سه‌شنبه‌ها نیز دیدار مردمی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در یکی از ادارات اجرایی این نهاد در سطح  استان تهران برگزار می‌شود.

پرپنچی تصریح کرد: تجلیل از مددکاران بیمارستانی  نیز توسط این اداره کل انجام شد. همچنین، کمک‌های خوبی نیز به استان‌های کم‌برخوردار کشور که استان تهران معین آن‌هاست، انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: تاکنون یک و نیم میلیارد تومان کمک نقدی، 900 دست پوشاک و 5 هزار جفت کفش برای سیل زدگان استان سیستان و ارسال شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در ایام هفته نیکوکاری قرار داریم؛  در روز 17 اسفندماه امدادگران کمیته امداد در میادین اصلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر خواهند شد. همچنین، روز 18 اسفندماه نیز در مراسم نماز جمعه و در مصلا‌های نماز جمعه حضور خواهیم داشت. خیران برای کمک به مددجویان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره 6037997900002008 و سامانه تلفن گویا 7355 با کد 16 و نیز شماره‌گیری کد دستوری #1*021*8877* واریز کرده و یا به صورت حضوری به دفاتر کمیته امداد یا مراکز نیکوکاری مراجعه کنند.

پرپنچی با اشاره به اینکه تعداد 458 حامی از خارج کشور از تعداد 4 هزار و 32 یتیم  حمایت می کنند، گفت: 31 درصد جمعیت مددجویان تهران سالمندان است و ۱.۶ درصد از جمعیت تهران نیز تحت حمایت کمیته امداد استان تهران قرار دارند.

https://tehran.emdad.ir/news/32532

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۶۱۳۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶     ساعت: ۲۰ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024