صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کشور‌های اسلامی مراودات با صهیونیست‌ها را کاملاً قطع کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: کمترین کاری که کشور‌های اسلامی می‌توانند در قبال اتفاقات امروز فلسطین انجام دهند آن است که مراودات و دادوستد‌های خود با صهیونیست‌ها را کاملاً قطع کنند.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه (۱۷ اسفند) طی سخنانی در کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشردوستانه در غزه با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی، طرح دعوی و شکایت کنند و برای جهانیان به تبیین و بازگو کردن جنایات سبعانه صهیونیست‌ها مبادرت ورزند اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم از همه افراد، مسئولان، نهاد‌ها و کشور‌هایی که طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته، احساس مسئولیت کرده و جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان‌شان و در راس آنها آمریکا را محکوم کردند و حمایت خود را از مردم مظلوم و مقدر غزه ابراز داشتند، تشکر و قدردانی به عمل بیاورم.

آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهدفراتر از جنایت جنگی است

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: آنچه‌در دنیای امروز می‌گذرد حقیقتاً عبرت‌آموز است؛ جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در غزه در هیچ تعریف و مفهومی از مفاهیم رایج و متعارف حقوق بین‌الملل نمی‌گنجد و ضرورت دارد برای این نوع از جنایات و نسل‌کشی، تعریف و مفهوم جدیدی ابداع کرد.


فریاد بر سر دولت‌مردان کشور‌های اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز صهیونیست‌ها تحت حمایت تمام و کمال رژیم آمریکا، بدترین نوع جنایات را علیه مردم غزه انجام می‌دهند و چنانچه کشور یا کشور‌هایی بخواهند در مجامع و سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی، اقدامی حقوقی را در قبال جنایات صهیونیست‌ها انجام دهند، با برخورد شدید آمریکایی‌ها مواجه می‌شوند.


رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز در اثر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، دیگر چیزی از غزه باقی نمانده است و صهیونیست‌ها به صورت لحظه‌ای و روزانه، مشغول قتل عام مردم و کودکان فلسطینی هستند؛ کجایند مدعیان حقوق بشر که پیش‌تر به اسم دفاع از حقوق بشر، به کشور‌های مستقل حمله و زیرساخت‌های آنها را منهدم می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: صهیونیست‌های جنایت‌پیشه در منطقه کم‌وسعت غزه چندین تُن بمب و مواد منفجره انداختند و حتی بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد و کلیسا‌ها نیز از بمباران این جانیان در امان نمانده است؛ به‌گونه‌ای که از کودک یک روزه تا پیرمرد و پیرزن سالخورده، قربانی توحش صهیونیست‌ها شدند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: بدون تردید رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی در مسیر زوال است و زوال این رژیمِ موقتی، قطعی است؛ در اینجا آن چیزی که اهمیت دارد بازخواست کردن آمریکایی‌ها است که کمک‌های همه‌جانبه را از سلاح تا پول، روانه صهیونیست‌ها کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز که مردم مظلوم غزه در محاصره کامل قرار دارند و حتی دارو و غذا و کمک‌های اولیه هلال احمر نیز به آنها نمی‌رسد، این آمریکایی‌ها هستند که لجستیک صهیونیست‌ها را فراهم آورده‌اند؛ وقتی صهیونیست‌ها در قساوت کامل و سبوعیتی وصف‌ناپذیر، تجمع کودکان گرسنه و در صف غذای را بمباران می‌کنند، این آمریکایی‌ها هستند که به آنها چراغ سبز نشان می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: آمریکایی که می‌خواست کدخدای دهکده جهانی باشد و بر مردم دنیا سروری کند و قواعد به‌اصطلاح حقوق بشری خود را بر مردم دنیا دیکته کند، امروز حامی تمام قد جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه است؛ جنایاتی که هنوز نامی برای آنها در عرف حقوق‌دانان تعریف نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: کدام انسان آزاده و کدام مسلمانی است که بتواند نسبت به گریه‌های سوزناک و لرزیدن از ترس کودکان غزه، بی‌تفاوت باشد؛ کدام مسلمانی است که کلام رسول‌الله (ص) را شنیده باشد و بتواند در قبال ظلم ظالمان صهیونیستی و مظلومیت مردم غزه، آرام گیرد.

همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای طرح دعوی علیه صهیونیست‌ها به کار گرفته شود

اژه ای گفت: کمترین کاری که کشور‌های اسلامی می‌توانند در قبال اتفاقات امروز فلسطین انجام دهند آن است که مراودات و دادوستد‌های خود با صهیونیست‌ها را کاملاً قطع کنند و در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی، طرح دعوی و شکایت کنند و برای جهانیان به تبیین و بازگو کردن جنایات سبعانه صهیونیست‌ها مبادرت ورزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز وظیفه همه ما و همه حقوق‌دانان در کشور‌های اسلامی، سنگین و سنگین‌تر است و چنانچه امروز در
 قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه بی‌تفاوت باشیم، نه در پیشگاه خداوند و نه در پیشگاه تاریخ، توان پاسخگویی نخواهیم داشت؛ ما باید با تمسک به ابزار و سازوکار‌هایی که قلدران جهانی نظیر آمریکا از آنها سوءاستفاده می‌کنند، حُسن استفاده را به عمل آوریم و مُصرانه و پیگیرانه در مجامع بین‌المللی به طرح دعوی علیه صهیونیست‌ها مبادرت ورزیم و مکاتبات و تبیین‌گری‌های لازم را انجام دهیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۶۱۴۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۷     ساعت: ۱۱ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024