صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

دقت و تمرکز راننده روزه دار چند برابر بیشتر است

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: از قهوه برای رفع خستگی و افزایش نشاط در رانندگی استفاده نمایید.

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص نکات مهم در افزایش ایمنی سفر توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : تحقیقات نشان داده است که بیشترین عامل بروز تصادفات در کل دنیا بحث خطاهای انسانی می باشد .
وی بیان داشت : اگر راننده ای هوشیار باشد و حواسش به رانندگی خود باشد و اگر برای خودروی وی مشکلی پیش بیاید و در جاده ای رانندگی کند که مشکلی داشته باشد می تواند همه آنها را پوشش دهد و شرط این موضوع این است که راننده هوشیار باشد و همه جوانب احتیاط را در نظر بگیرد و برای خود لحاظ کرده باشد . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : همچنین تحقیقات نشان می دهد وقتی که شما روزه هستید به خاطر سطح هورمون هایی که در بدن ترشع می شود انسان به تمرکز و هوشیاری خاصی پیدا می کند . این نشان می دهد که اگر راننده می خواهد سفری را آغاز کند و روزه دار می باشد نباید ترس از این داشته باشند که بگویند چون غذایی استفاده نکرده ایم پس دچار خستگی و خواب آلودگی می شویم . 
سرهنگ جوانبخت افزود : هوشیاری راننده در حین روزه داری دقیقا چند برابر فردی است که غذای سنگین و پرحجمی را خورده باشد و تمام سیستم خون رسانی او بر دستگاه گوارش می چرخد و وقتی راننده ای روزه دار است تمرکز او بر زمان تصمیم گیری و قدرت ترمز گیری است چرا که ذهن او بیدار است و او هوشیار می باشد و هورمون های شادی بخش و تمرکز در سطح بالایی قرار داد .
وی گفت : به همین خاطر توصیه می شود که اگر رانندگان می خواهند مدیریت زمان سفر را داشته باشند توصیه می گردد که از غذاهای سنگین استفاده نشود و بعد از صرف سحری و یک استراحت کافی زمان بسیار مناسبی برای شروع سفر می باشد 
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : اگر سفر شما طولانی است و می خواهید استراحت نمایید پیشنهاد می شود که از قهوه استفاده نمایید چرا که قهوه یک عامل مهم در ایجاد شادابی و نشاط و بیداری می شود . چرا که این نوشیدنی باعث افزایش عملکرد ذهن می شود .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۳۸۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۶     ساعت: ۹ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024