صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تأثیرات یائسگی بر پوکی استخوان و راهکارهای پیشگیری

زنان یائسه همواره باید با دکتر زنان آنلاین در ارتباط باشند تا از بروز مشکلات مختلف و رایج مانند پوکی استخوان جلوگیری کنند. برای این منظور نیز مراجعه به سامانه دکترتو توصیه می‌شود. به‌طور کلی باید گفت یائسگی بیماری نیست و یک دوران طبیعی به‌شمار می‌آید، اما تغییرات بدن در این دوره احتمال بروز برخی بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش جهانی پرس، اگر در سنین یائسگی هستید و نسبت به بروز پوکی استخوان نگرانید، بهتر است به دکترتو مراجعه کنید و از یک پزشک آنلاین کمک بگیرید تا با استفاده از راه‌کارهای او، احتمال ابتلا به این عارضه را به حداقل برسانید. در ادامه به بررسی پوکی استخوان و تاثیر یائسگی بر این بیماری می‌پردازیم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

یائسگی چه مشکلاتی ایجاد می کند؟
یکی از مهم‌ترین اقداماتی که خانم‌ها با رسیدن به دوران یائسگی باید انجام دهند، کسب مشاوره از دکتر زنان آنلاین است. این متخصص معمولا برای هر فرد راه‌کارهای مراقبتی به‌خصوصی ارائه می‌دهد تا بدن قدرت مبارزه با بیماری‌ها را داشته باشد.

یائسگی در سطح هورمون‌های بدن اختلال ایجاد می‌کند و این‌ موضوع، اصلی‌ترین دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف به‌شمار می‌آید. خانم‌هایی که در این دوران از زندگی خود به‌سر می‌برند در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند پوکی استخوان، ناراحتی قلبی و حتی برخی سرطان‌ها هستند.

درصورتی‌که به یکی از این عارضه‌ها مبتلا شدید، باید از پزشک متخصص آن حوزه برای درمان خود کمک بگیرید. پوکی استخوان یکی از رایج‌ترین این عوارض است که نیاز شما را به کسب مشاوره از دکتر ارتوپد آنلاین، ضروری می‌کند.

کسب مشاوره از پزشک آنلاین زنان برای پیشگیری از پوکی استخوان
پوکی استخوان عوارض بسیار نامطلوبی به‌همراه دارد و بانوان را در معرض درد یا شکستی استخوان‌ قرار می‌دهد. دلیل این موضوع نیز به کاهش سطح استروژن بدن برمی‌گردد. اگر پیش‌از یائسگی به این عارضه مبتلا شدید، با رسیدن این دوران، شدت آن افزایش پیدا می‌کند.

دکتر زنان آنلاین با ارائه راه‌کارها یا حتی تجویز دارو می‌تواند تا حد زیادی به کاهش عوارضی که در این دوران خانم‌های یائسه را تهدید می‌کنند بپردازد. به همین دلیل نیز همواره به بانوان توصیه می‌شود در این دوران تحت مراقبت باشند.

بین پوکی استخوان و یائسگی چه ارتباطی وجود دارد؟
یائسگی یا یائسگی زودرس، از شایع‌ترین دلایل پوکی استخوان در خانم‌های بالای 50 سال به‌شمار می‌آید. زمانی که بانوان وارد این دوران شوند، بدن آن‌ها توانایی تولید هورمون استروژن به میزان کافی را ندارد و این موضوع باعث ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود.

به‌طور کلی باید گفت در دوران یائسگی که سطح استروژن کاهش پیدا می‌کند، حجم زیادی از مواد معدنی و کلسیم موجود در استخوان‌ها از بین می‌رود. این مشکل دلیل اصلی کاهش تراکم استخوان‌ها یا به‌عبارتی پوکی آن‌ها است.

دکتر ارتوپد آنلاین یا پزشک زنان آنلاین، پس‌از بررسی کلی شرایط جسمی هر فرد، ممکن است برای او ویتامین D یا مصرف داروهای کلسیم تجویز کنند. معمولا این داروها برای بانوانی تجویز می‌شوند که دچار یائسگی زودرس شده‌اند.

خدمات مشاوره آنلاین پزشک ارتوپد برای پیشگیری از پوکی استخوان
اگر تحت مراقبت دکتر زنان آنلاین هستید، این متخصص می‌تواند برای شما روش یا داروهای پیشگیرانه‌ تجویز کند. همچنین درصورت نیاز می‌توانید برای دریافت ویزیت آنلاین دکتر ارتوپد اقدام و تحت نظر این متخصص، از بروز پوکی استخوان پیشگیری کنید.

دکتر ارتوپد آنلاین می‌تواند برای شما داروهایی تجویز کند که تحریک استخوان‌سازی را به‌دنبال دارند و از کاهش توده‌های درون استخوان جلوگیری ‌می‌کنند. همچنین در این مسیر، استفاده از راه‌کارهای به‌خصوص یا مصرف برخی غذاها کمک‌کننده است.

هرچند همواره توصیه می‌شود در این ‌مسیر از متخصص کمک بگیرید اما به‌طور کلی از غذاها و روش‌هایی که در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان تاثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف ماهی قزل‌آلا
داشتن رژیم غذایی سرشار از لبنیات
عدم مصرف سیگار و الکل
داشتن رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی حاوی کلسیم
قرار گرفتن در معرض نور خورشید
داشتن برنامه ورزشی منظم


پوکی استخوان چه علائمی دارد؟
پوکی استخوان از بیماری‌هایی به‌شمار می‌آید که ممکن است در سنین مختلف افراد را درگیر کند. اما احتمال ابتلا به این بیماری با یائسگی زودرس یا رسیدن دوران یائسگی طبیعی بیشتر است.

اگر تحت مراقبت دکتر زنان آنلاین نیستید، بهتر است علائم پوکی استخوان را بشناسید تا درصورت دچار شدن به این مشکل، خیلی زود برای دریافت ویزیت آنلاین دکتر ارتوپد اقدام کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

لازم است بگوییم پوکی استخوان در بسیاری از موارد علائم خاصی از خود نشان نمی‌دهند و فرد زمانی متوجه این مشکل می‌شود که یکی از استخوان‌های او در اثر ضربه‌ای ساده می‌شکند.

از علائمی که پوکی استخوان در برخی افراد به‌وجود می‌آورد باید به احساس درد در پایین کمر، خم شدن بدن به سمت جلو، کوتاهی قد که به تدریج رخ می‌دهد و تنگی نفس اشاره کرد.

آیا درمان پوکی استخوان امکان پذیر است؟
شما می‌توانید برای کاهش عوارض پوکی استخوان از پزشک آنلاین ارتوپدی کمک بگیرید. البته این متخصص تنها به ارائه راه‌کارهای لازم می‌پردازد تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. چراکه هیچ درمان قطعی برای پوکی استخوان وجود ندارد.

به همین دلیل نیز همواره به خانم‌ها توصیه می‌شود پیش‌از ابتلا به پوکی استخوان در دوران یائسگی، با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین دکتر زنان، از راه‌کارها و داروهایی که به پیشگیری از بروز این عارضه کمک می‌کنند اطلاع یایند.

برای پیدا کردن بهترین دکتر زنان آنلاین می‌توانید به سامانه دکترتو مراجعه کنید. ضمن اینکه در این سامانه امکان دریافت مشاوره از دکتر ارتوپد آنلاین نیز وجود دارد تا شرایط دشواری برای پیدا کردن پزشک نداشته باشید.

مشاوره متنی با پزشک و مشاوره تلفنی، از روش‌های موجود در سامانه دکترتو به‌شمار می‌آیند. با استفاده از این خدمات و کسب مشورت با بهترین متخصصین کشور، می‌توانید احتمال بروز پوکی استخوان را به حداقل برسانید.

جمع‌بندی
کسب مشاوره از دکتر زنان آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از عوارض دوران یائسگی جلوگیری کنید. خدمات دریافت مشاوره از این پزشکان در سامانه دکترتو ارائه می‌شود. اگر به متخصص زنان حاذق دسترسی ندارید بهتر است به دکترتو مراجعه کنید.

در این سامانه همچنین خدمات دریافت مشاوره از پزشک آنلاین ارتوپد ارائه می‌شود تا درصورت بروز دردهای ناشی از پوکی استخوان یا دیگر علائم، بتوانید خیلی زود از دکتر مشورت بگیرید و با استفاده از راه‌کارهایی که ارائه می‌دهد، تا حد امکان از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۴۴۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹     ساعت: ۱۳ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024