صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
ساعات خطر برای تردد عابرین پیاده در شهر تهران معلوم شد :

ساعت ۲۰ تا ۲۴ ساعت خطرناک برای تردد عابرین پیاده در شهر تهران است

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: هر چقدر نور خورشید کاهش یابد فراوانی تصادفات فوتی و جرحی عابرین افزایش پیدا می کند

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص ساعات خطر برای عابرین پیاده در شهر تهران توضیح داد .
وی گفت : ساعت 20 تا 24 نیز ساعت خطرناک برای تردد عابرین پیاده در شهر تهران برای تردد می باشد . این سوال مطرح می شود که چرا باید تردد عابر پیاده در این ساعت زیاد باشد و چرا تصادف در این ساعت زیاد اتفاق می افتد . 
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : رابطه مستقیمی بین از دست دادن نور خورشید و تصادفات عابرین پیاده وجود دارد . هر چقدر ما نور خورشید را از دست بدهیم حتی اگر تردد عابرین پیاده هم کم باشد ولی فراوانی تصادفات فوتی و جرحی آنها افزایش پیدا می کند و این موضوع فقط به خاطر این است که عابرین پیاده از سوی رانند گان دیده نمی شوند . 
وی افزود : نکته مهم این است که عابرین پیاده حتما در مواقع تاریکی هوا از لباسهای روشن استفاده نمایند ومخصوصا لباس ها و کفشی که نوار شبرنگ دارند به بهتر دیده شدن کمک می کند . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : عابرین پیاده باید خود را در جایگاه راننده ببیند که با آن سرعتی که حرکت می کنند آیا واقعا عابر پیاده را در بزرگراه می بیند ؟ 
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: باید بگوییم خیلی از بزرگراه ها دارای روشنایی کافی و لازم نیستند و دید راننده فقط و تنها معطوف به نور و روشنایی چراغ های جلوی خودروی خود می باشد و کل وسعت و میدان دید او در واقع فضای جلویی خودرو و محدوده آن می باشد .
وی بیان داشت : اگر در این شرایط عابر پیاده ای در جلوی این خودرو حرکت کند یقینا راننده دید کافی را ندارد و باعث برخورد با عابر می شود . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : خب رانندگان چطور موضوع را پوشش دهند ؟ جواب این است که می بایست سرعت خود را کاهش دهند . وقتی سرعت شما پایین بیاید به راحتی میدان دید راننده خوب می شود و می توانید به راحتی موانع را دیده و به موقع تصمیم گیری نمایید .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۱۲۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱     ساعت: ۲۰ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024