صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

لیونل مسی در والیبال یک همزاد پیدا کرد!

اگر ذره‌ای شک هم در مورد بهترین بازیکن دنیا وجود داشت، دیشب کاملا از بین رفت.

به گزارش" جهانی پرس از ورزش سه"، ویلفردو لئون ونرو ستاره سی ساله تیم ملی والیبال لهستان در رقابت های قهرمانی اروپا بسیار عالی و رویایی ظاهر شد و در تمامی مسابقاتی که به میدان رفت بهترین بازیکن زمین برای تیمش بود.

او که با سرویس های بالای ۱۲۰ کیلومتر در تمامی مسابقات کار را برای تیم ها در دریافت  بسیار مشکل می‌کرد، در بازی فینال نیز توانست هر بار که پشت سرویس می‌رود‌ ورق را به سود تیمش بازگرداند و عامل اصلی برد برابر ایتالیا و قهرمانی تیمش بشود.

لئون گویا اصلا صدای وحشتناک نزدیک پانزده هزار نفر تماشاگر ایتالیایی را نمی شنید و با سرویس ها و اسپک‌های با ارتفاع بالا و‌ وحشتناک خود نفس تیم توپ گیر ایتالیا را گرفت و نشان داد بازی در ایتالیا و تیم پروجا او را به این جو عادت داده بود. نکته جالب اینکه باشگاه پروجا بلافاصله پس از بازی به لئون بابت بهترین بازیکن شدن و قهرمانی تبریک گفت.

 

البته در درخشش لئون نباید از نقش نیکولا گربیچ سرمربی تیم لهستان هم گذشت. گربیچ در دور مقدماتی در بعضی بازی‌ها از او کمتر استفاده کرد تا را برای بازی‌های مهم‌تر آماده باشد و اینگونه عصای دست او در مراحل حذفی و فینال شود.

حالا لئون در یک سال دو قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال و اروپا را به کارنامه پر افتخار خود اضافه کرد و با روحیه ای عالی راهی انتخابی المپیک می‌شود؛ جایی که لئون مهارناپذیر و بهترین بازیکن حال حاضر جهان می‌تواند سهمیه مستقیم المپیک را برای آنها به ارمغان بیاورد تا سالی رویایی را با لهستان پشت سر بگذارد. اگر ویلفردو لئون بتواند در سال آینده همین درخشش را ادامه دهد و با این تیم قهرمان المپیک بشود قطعا نام او در بین مفاخر ورزش لهستان جای خواهد گرفت.

او در بازی دیشب با ایتالیا یک سرویس با سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت نیز زد تا در آستانه رکورد شکنی هم باشد. البته او با زدن سرویس با سرعت ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت رکورد دار جهان است تا از این حیث هم بهترین بازیکن دنیا باشد.

در نهایت اگر کسی تا قبل از دیشب شک داشت که کدام ستاره والیبال بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست الان دیگر کسی تردیدی در این موضوع به خود راه نمی‌دهد و لئون را بهترین می‌داند. به نوعی او را می‌توان با لیونل مسی در فوتبال مقایسه کرد که هر کاری در بازی دوست داشته باشد انجام می‌دهد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۳۳۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۶     ساعت: ۱۰ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024