صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
استارت رشته‌های مدال آور، امید به طوفان طلایی

لحظه به لحظه از قلب چین: بالاخره نوبت به کشتی رسید

بعد از ۱۱ روز انتظار در هانگژو بالاخره نوبت به کشتی رسید، رشته‌ای که ایرانی‌ها خیلی روی آن حساب باز کرده‌اند.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه"، با نگاهى به جدول مدال‌ها و حضور ایران در رده یازدهم تا پایان روز دهم بازى‌هاى آسیایى، به این نکته پى مى‌بریم که چهار روز پیش رو تا پایان این بازى‌ها براى کاروان ایران بسیار حیاتى و هیجان انگیز است. 

اما از روز یازدهم مسابقات، کشتى گیران وارد مى‌شوند و بار سنگینى را براى کسب مدال طلا روى دوش خود احساس مى‌کنند. 

شاگردان حسن رنگرز در تیم ملى کشتى فرنگى از امروز در ٤ وزن روى تشک رفته‌اند؛ البته که وزنه برداری مردان هم کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از روز یازدهم بازی‌های آسیایی همراه باشید:


* کشتى

٥:١٠: شاگردان حسن رنگرز امروز در ٤ وزن ٦٠، ٦٧، ٧٧ و ٨٧ کیلوگرم به مصاف رقباى خود مى‌روند. 

٥:١١: میثم دلخانى، دانیال سهرابى، امین کاویانى نژاد و ناصر علیزاده نمایندگان امروز ایران خواهند بود.

۵:۴۰: در دور اول وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی مقابل یونگ جیم از کره شمالی قرار گرفت. فرنگی کار‌ کشورمان موفق شد با نتیجه ۵ بر‌ ۲ حریف خود را شکست داده و به یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

۵:۵۹: در ادامه مسابقات کشتی فرنگی و در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد با عظیم آناممدوف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

۶:۰۵: در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر 3 کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در  دور بعد به مصاف دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان می‌رود.

۶:۲۳: در وزن 60 کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه 7 بر 2 سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد. وی در دور بعد با آدیوس سلطان گالی از قزاقستان مبارزه می‌کند.

۶:۳۴: در وزن 67 کیلوگرم دانیال سهرابی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر هانسو ریو از کره را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

۶:۴۴: در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در‌ یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 1 عظیم آناممدوف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

٧:١١: در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده‌اند، امین کاویانی‌نژاد در یک چهارم نهایى با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی نیمه‌نهایی شد.

٧:٢٣: در وزن 60 کیلوگرم میثم دلخانی در یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 2 مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست بیاورد.

۷:۲۵: در‌ ثانیه‌های پایانی این کشتی دلخانی موفق شد حریف خود را خاک‌ کند، اما‌ داوران امتیازی ندادند. این اتفاق اعتراض مربیان‌ ایران‌ را در پی داشت، اما با وجود وقفه طولانی رای به نفع کشتی گیر‌ قزاقستانی اعلام شد.

۷:۳۵: در وزن 67 کیلوگرم دانیال سهرابی در دور نخست در نیمه نهایی در حالی که در مقابل شرماخانبت از قزاقستان  با نتیجه  ۹بر۴ پیش بود ضربه فنی شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. سهرابی برای کسب مدال برنز بعدازظهر به روی تشک خواهد رفت.

۷:۳۸: در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، ناصر علیزاده در نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر یک مقابل سونیا کومار از هند به برتری رسید و فینالیست شد.

۷:۵۳: در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده‌اند، امین کاویانی‌نژاد در دیدار نیمه نهایی با نتیجه یک بر یک مقابل لیو ریو از چین به برتری رسید و فینالیست شد. وی عصر امروز برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت.

۷:۵۹: ناصر علیزاده عصر امروز برای کسب مدال طلا با جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان مبارزه می‌کند.

۸:۰۱: امین کاویانی نژاد در دیدار فینال ۷۷ کیلو عصر امروز با محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان پیکار می‌کند.

۸:۰۲: با شکست کشتی گیر قزاقستانی در‌ نیمه نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم، میثم دلخانی از دور‌ مسابقات حذف شد.


* کبدی

۶:۲۰: آغاز رقابت کبدی دختران ایران در مصاف با رقیب بنگلادشی با ۲۰ دقیقه تاخیر.

۷:۲۹: تیم ملی کبدی زنان ایران در دومین بازی خود به مصاف بنگلادش رفت و با نتیجه ۵۴بر۱۶ حریف را شکست داد. 

۷:۳۰: تیم ملی کبدی زنان ایران در بازی‌های آسیایی در گروه B مسابقات با تیم‌های بنگلادش و نپال همگروه بود که موفق شد با پیروزی برابر حریف‌های خود، راهی مرحله بعد این رقابت‌ها شود.

٩:٣٢: شروع رقابت مردان کبدی ایران در برابر کره جنوبی. شاگردان مازندرانى بعد از کسب دو برد امروز برابر کره به میدان رفتند.

١٠:١١: نیمه نخست بازی کبدی ایران و کره جنوبی با نتیجه 31 بر 8 به سود ایران به پایان رسید.


* شیرجه

٩:٠١:محمد مقدسی، نماینده ایران در شیرجه تخته ۱۰ متر امروز با نمایندگان ۹ کشور رقابت خواهد کرد. جایگاه مقدسی در استارت‌لیست هشتم است.

۱۰:۱۳:محمد مقدسی در آخرین روز مسابقات شیرجه بازی‌های آسیایی هانگژو، در مرحله مقدماتی سکوی انفرادی تخته ۱۰ متر به مصاف رقبا رفت و با امتیاز ۲۵۰.۸۰به فینال رسید.


*سوارکاری

۶:۲۲: شروع رقابت امید غریبی در پیست پرش با اسب بازی‌های آسیایی.

۶:۲۷: نغمه خانجانی در پیست پرش با اسب بازی‌های آسیایی حاضر شد و رقابت خود را پشت سر گذاشت.

۱۰:۰۹: مسعود مکارم نژاد کار خود را در راند دوم مسابقات پرش با اسب بازی های آسیایی آغاز کرد.


* سنگنوردی

٦:٥٣: مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در بخش سرعت تیمی در استادیوم «شائوژینگ ککیائو یانگشان» برگزار شد و تیم ملی سنگ‌نوردی ایران در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفت.

٦:٥٤: تیم ایران متشکل از رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور در ابتدا مقابل قزاقستان قرار گرفت و به برترى دست یافت. ایران رکورد ۱۷ ثانیه و ۷۴۳ هزارم را در مجموع به ثبت رساند و بعد از اندونزی با ۱۶ ثانیه و ۶۳۲ هزارم و چین با ۱۶ ثانیه و ۷۶۲ هزارم در جایگاه سوم قرار گرفت و جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به دست آورد.

٦:٥٦: ایران عصر امروز براى رسیدن به مدال بخش تیمى به مصاف رقباى خود خواهد رفت.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۷۹۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۲     ساعت: ۱۰ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024