صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
ولادیمیر آلکنو در گفتگو با ورزش سه؛

بهترین گزینه جانشینی عطایی همین یک نفر است و تمام!

یکی از نام‌های بزرگ دنیای والیبال بهترین گزینه جانشینی بهروز عطایی در تیم ملی را معرفی کرد.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه"، بعد از پایان تورنومنت کابوس‌وار انتخابی المپیک حالا بحث در مورد سرمربی بعدی تیم ملی والیبال ایران به شکل بسیار داغ و هیجان انگیزی دنبال می‌شود. از طرف دیگر با اعلام محمدرضا داورزنی یک سرمربی بزرگ به زودی هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده خواهد گرفت.

یکی از گزینه‌هایی که هواداران والیبال علاقمند به حضور او در ایران هستند ولادیمیر آلکنو روسیه ای است. سرمربی بزرگی که اگرچه در المپیک توکیو نتوانست به هدف خود با ایران دست پیدا کند اما بسیاری معتقد هستند که آلکنو می‌تواند در بلند مدت گزینه فوق العاده‌ای برای والیبال ما باشد.

به همین بهانه مصاحبه‌ای با ولادیمیرو ترتیب دادیم که اینجا مشروح صحبت‌های او با ورزش سه را می‌خوانید.

 

آقای آلکنو شنیدیم که از والیبال کلا فاصله گرفتید، این روزا چیکار میکنین؟
بله، همینطوره. من بعد از المپیک توکیو  به طور کلی از والیبال فاصله گرفتم. تقریبا ۱۵ سال به خاطر تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت و مدت کوتاهی  تیم ملی ایران،  از خانواده ام دور بودم. اینه که در حال حاضر سعی می‌کنم جبران آن سال ها را بکنم و در کنار خانواده و بخصوص نوه‌هایم باشم.

اون کابوس المپیک توکیو رو فراموش کردین یا هنوز توی ذهنتونه؟
اگر بگویم فراموش کردم دروغ گفته ام. خیر، فراموش نکردم .

یک مقدار در مورد اوضاع این روزهای والیبال ایران حرف بزنیم. عملکرد ایران در این رقابت‌های اخیر رو دنبال کردین؟ همه در ایران از والیبال ناامید شدن نظرتون چیه؟
من فقط نتایج بازی ها رو دنبال کردم. اصولا بعد از المپیک توکیو والیبال به ندرت نگاه می کنم. اما احساسات مردم در ایران  کاملا قابل درک است.  مردم ایران عاشق والیبال و تیم ملی خود هستند و انتظار بجایی هم دارند.  متاسفانه من شرمنده مردم ایران شدم چرا که نتوانستم نتیجه دلخواه آن ها را بدست بیاورم .

خیلی‌ها معتقدن المپیک رفتن برای ایران غیرممکن شد. شما نظرتون چیه؟
خوب باید واقع بین بود.کار بسیار سختی در پیش است. اما اگر همه دست در دست هم بدهند، با یک کار سخت و اصولی و مقداری شانس، هر اتفاقی ممکن است که رخ دهد.

شما  در یه مصاحبه از آقای عطایی حمایت کردین. در حالی که قبلاً آقای عطایی موضع خوبی نسبت به شما نگرفتن. هنوز نظرتون در مورد آقای عطایی همونه؟
من نه تنها در یک مصاحبه که در چند مصاحبه خودم از جمله با سایت شما برای آقای عطایی آرزوی موفقیت کردم. 
از همین جا هم می خواهم از فرصت استفاده کنم و به ایشان، کادر فنی و بازیکنان دوست داشتنی تیم ملی ایران خسته نباشید بگم. من متاسفانه با آقای عطایی آشنا نیستم ولی امیدوارم همیشه سلامت باشند و موفق، در هر تیمی که مسئولیت قبول کردند.

فکر نمی کنید اخراج آقای توتولو در نتیجه های بد تیم ملی موثر بوده؟ 
در رابطه با نتایج اخیر تیم ملی ابران من نظر نمی‌دهم. اصولا دوست ندارم در رابطه با کار همکارانم نظر بدهم. اما در رابطه با آقای توتولو  باید بگویم که ایشان سهم بسزایی در همه موفقیت های من در تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت داشتند و سال های سال در همه رده های ملی و باشگاهی در کنارم بودند. ایشان مغر متفکر والیبال هستند. ضمن اینکه آقای توتولو در دو مسابقه بزرگ لیگ جهانی و المپیک با ایران بودند و اگر ایشان در کادر فنی تیم ملی پس از خروج من حفظ می شدند ، فکر می کنم کمک شایانی میشد برای کسب نتایج بهتر.

با وجود ناکامی در المپیک خیلی محبوب هستید در ایران. در این باره نظرتون چیه؟
من فکر می کنم شما محبوبیت من را بزرگ نمایی می‌کنید. من نباید نزد هواداران محبوبیت داشته باشم. چرا که نتیجه ای که آنها لایقش بودند را بدست نیاوردم.
البته باید به این نکته اشاره کنم. قرارداد من با ایران ۵ ماهه بود. از این ۵ ماه عملا ما دو ماه و نیم در ایران تمرین کردیم. بعد از آن یک ماه در ایتالیا و رقابت های لیگ ملت‌ها درگیر بودیم و حدود ۳ هم هفته در المپیک. با دو ماه و نیم تمرین نمی توان سکوی المپیک را فتح کرد. ضمن اینکه تا قبل از ورود من به ایران ، تیم ملی حدود دو سال عملا تمرین و بازی بین المللی نداشت. ولی باز هم تکرار می کنم، با وجود همه این عوامل من شرمنده مردم ایران شدم.

شما می تونین یکی از گزینه های تیم ملی باشن. خیلیا میگن آقای آلکنو در بلندمدت می‌تونه والیبال ایران رو متحول کنه. حاضرین به عنوان سرمربی برگردین ایران؟
باید با شما و هواداران ایرانی صادق باشم. من دو سال است که علیرغم پیشنهادهای زیادی که بعد از المپیک توکیو داشتم، والیبال را کنار گذاشتم. در این دو سال یک بار هم سوت به دست نگرفتم و بر سر تمرین هیچ تیمی هم حاضر نبودم.

ضمن اینکه همانطور که قبلا هم گفتم، والیبال را هم نگاه نمی کنم. پس من اصلا کاندیدای مناسبی نیستم. ضمن آنکه خودم هم دیگر مایل به مربیگری نیستم. اما همیشه حاضر به کمک به والیبال ایران هستم. فکر می کنم بعنوان مشاور می توانم به والیبال ایران کمک کنم اما نه بعنوان سرمربی.

خب حداقل پیشنهادتون برای سرمربیگری ایران رو بگید. 
من فکر می کنم آقای آنتیگا کاندیدای مناسبی برای سرمربی گری تیم ملی ایران باشند.

در مورد سعید معروف هم یک مقدار حرف بزنیم. فکر می کنید سعید معروف گزینه خوبی برای سرمربیگری تیم ملی ایران باشه؟
سعید معروف بازیکن بسیار بزرگی است . می توان گفت که او شناسنامه والیبال ایران در جهان است. ولی توصیه من به سعید عزیز این است که برای سرمربیگری در تیم ملی عجله نکند و ابتدا در یک تیم باشگاهی مدتی فعالیت کند و پس از آن سرمربی تیم ملی شود. که در آن زمان مطمئن هستم که موفق خواهد شد.

حرف آخر و پیامتون برای والیبال دوستای ایرانی
من خواهشی دارم از هواداران والیبال در ایران. عزیزان من، در ورزش پستی و بلندی وجود دارد و یک تیم نمی تواند همیشه و طی دهه ها افتخار آفرینی کند. نسل ها تغییر می کنند و مطمئن هستم که شما روزهای طلایی والیبال ایران را دوباره خواهید دید. اما فکر نکنید که یک اسم و یا بهترین مربی دنیا برای شما معجزه خواهد کرد. باید برنامه ریزی جامع و دقیق و کار و تمرین سخت انجام داد. 

کلام آخر اینکه به آقای داورزنی، خوش خبر، مسئولان فدراسیون و همه مربیان عزیزی که در مدت اقامتم در ایران به من کمک کردند سلام می رسانم. و برای بازیکنان عزیز تیم ملی که افتخار آشنایی و تمرین با آنها را داشتم آرزوی سلامت و موفقیت می کنم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۹۱۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۷     ساعت: ۹ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024