صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دورقمی شدن طلاها در روز پس گرفتن دو مدال!

لحظه به لحظه از هانگژو: شوک صبحگاهی به ایران

در روز دوم بازى هاى پاراآسیایى هانگژو، ایرانى ها در رشته هاى مختلف به مصاف رقبای خود رفتند.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه"، در شرایطی که ایران روز نخست بازی‌های پاراآسیایی را با یک نتیجه درخشان و کسب ۹ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز و رتبه دوم جدول مدال ها به پایان رساند، امروز هم از اولین ساعات بامداد به وقت ایران، ورزشکاران پارالمپیکی در رشته های مختلف به مصاف رقبایشان رفته اند. 

در حالی که کاروان ایران در روز اول بالاتر از کره و ژاپن قرار گرفته، ورزشکاران کشورمان در روز دوم هم سعی می کنند فاصله خود را با سایر مدعیان حفظ کرده و برای کسب خوشرنگ ترین مدال تلاش کنند.

در‌ ادامه با اخبار لحظه به لحظه از روز د‌وم بازی های پاراآسیایی همراه ما باشید:

 

* کانو:

٥:٢٠: در ادامه دومین روز از رقابت های پاراکانو بازی های پارا آسیایی هانگژو امروز سه شنبه رویا سلطانی در رشته کانو کلاس kl2 به آب زد. سلطانی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه و ۷۵۲ صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول و با زمان ۵۶ ثانیه و ۷۱۴ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده سوم ایستاد و به مدال برنز دست یافت.

۵:۳۹: شهلا بهروزی در رشته کانو کلاس kl3 به آب زد. بهروزی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به مدال ارزشمند نقره دست یافت.

٧:٣٧: در ادامه دومین روز از رقابت‌های پاراقایقرانی بازی‌های پارا آسیایی هانگژو امروز سه شنبه اسلام جاهدی در رشته کانو کلاس vl2 به آب زد. جاهدی در رقابت با حریفان خود با زمان ۵۵ ثانیه و ۷۴۹ هزارم ثانیه و فاصله بیش از ۴ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و در رده اول ایستاد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت.

٧:٣٩: در نهایت قایقرانان ایران با  ۵ مدال به کار خود در مسابقات پاراقایقرانی هانگژو پایان دادند.


* دوومیدانى

٦:١٤:فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T12 صبح امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

٦:٢٩: با اعتراض چین و بررسی اتفاقی که در ماده F56 پرتاب نیزه بانوان افتاد، کمیته برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگ‌ژو، مدال طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی را پس گرفت. 

٦:٣١: اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل "کال روم"، و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این دو مدال از جدول رده بندی حذف شد.

۶:۵۴: الهام صالحی و شهلا حدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در کلاس F54 به میدان رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک مقام چهارمی شدند. در این رقابت الهام صالحی در شش پرتابی که داشت، بهترین عملکردش را در پرتاب ششم و ثبت رکورد ۷.۳۶ متر انجام داد و با کسب عنوان قهرمانی، مدال طلا را به خود اختصاص داد.

٧:٤٥: مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر در کلاس T20 برگزار شد. در گروه دوم این مرحله، میلاد رمضانی نماینده ایران بود و زمان ۴۹.۱۲ ثانیه را ثبت کرد تا به مقام دوم در این گروه برسد. رمضانی با کسب این رتبه، جواز حضور در فینال بدست آورد؛ رقابتی که قرار است فردا با حضور ۸ دونده برگزار شود.

٧:٥٦: رقابت پرتاب نیزه کلاس F41 برگزار شد. در این رقابت که هفت ورزشکار حضور داشتند. صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۵.۲۰ متر به مدال نقره دست یافت.

٧:٥٨: رکورد امروز بیت سیاح بالاتر از رکورد قبلی بازی‌های پاراآسیایی بود، اما به نام او ثبت نشد؛ چرا که ورزشکار چینی با شکستن رکورد آسیا و جهان و بازی‌های پاراآسیایی، حد نصاب جدیدی در این ماده به نام خود ثبت کرد و با ۳.۲۶ متر اختلاف نسبت به بیت سیاح یعنی رکورد ۴۸.۴۶ متر به مدال طلا رسید.

٨:٠٥: رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان در واکنش به اتفاقی که برای هاشمیه متقیان و زینب مرادی افتاد، گفت: "اعتقاد دارم یک سرقت ورزشی و مدالی صورت گرفته است چرا که به ورزشکاران ما اجازه دادند در کال روم حاضر باشند و سپس در مسابقه شرکت کنند. شش پرتاب سنگین هم داشتند و در نهایت حکم قهرمانی را هم اهدا کردند که هم اکنون نزد ما است. حتی قهرمانان ما در تست دوپینگ هم شرکت کردند و همه مراحل را طی کردند ."

۸:۲۹: پرستو حبیبی که آخرین ورزشکار شرکت کننده در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود، در همان پرتاب اول رکورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرمانی اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد. او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.

* تیروکمان

٧:٠١: در ادامه مسابقات پاراآسیایی هانگژو و در رشته تیراندازی با کمان، کمانداران کشورمان در مرحله حذفی به مصاف رقبای خود رفتند.

٧:٠٣: زهرا نعمتی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از تایلند رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از هند می‌رود.

٧:٠٩: سمیه رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده اندونزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

٧:١٠: مریم یاورپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده فیلیپین رفت و با نتیجه ۱۳۵بر ۱۳۱ به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از سنگاپور رفت و با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۴۱ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

٧:١٥: فرزانه عسگرپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده تایلند رفت و با نتیجه ۱۴۲ بر ۱۳۳ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۳۹ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.


* تکواندو

٨:٠٩: روزا ابراهیمی نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت. او در اولین رقابت خو به مصاف لی یوجی از چین رفت. او از ابدا برتری خود را حفظ کرد اما در لحظات پایانی نزدیک بود مقابل این حریف شکست بخورد که در نهایت با نتیجه ۹ بر ۸ پیروز شد و به فینال رسید.

۸:۱۶: مهدی پوررهنما نماینده پاراتکواندو ایران در وزن منفی ۷۰ در دومین مبارزه خود به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۵ پیروز شد و به فینال راه یافت.  او پیش از این در اولین دیدار در مصاف با هوسانف اصلبک از ازبکستان با نتیجه ۲۴ بر ۱۲ پیروز شده بود.

٨:٤١: رومینا چمسورکی نماینده وزن منفی ۶۵ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت. او در اولین رقابت خود به مصاف فوآفو آویپا از تایلند رفت و در پایان ۵ دقیقه با نتیجه ۹ بر ۹ به تساوی رسید‌. او در وقت یک دقیقه توانست با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود و به فینال برسد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۳۲۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲     ساعت: ۱۰ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024