صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
حلالی:

عبدی تیمی ساخته که جلو هر حریفی قد علم می‌کند

پیشکسوت فوتبال می‌گوید: باید روی بعد شخصیتی نوجوانان کار شود تا با یک برد مغرور نشوند و تصور نکنند آخر کارشان است.

به گزارش جهانی پرس؛ اسماعیل حلالی در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی از عملکرد تیم نوجوانان در رقابت‌های جام جهانی اندونزی اظهار کرد: عملکرد بسیار خوبی داشتند. در این رده تقریبا بیش از ۳ سال است که از نظر مربیگری ثبات داشتیم و به کادر فنی اعتماد کردیم و جواب آن را نیز گرفتیم. تفکرات من در این رده سنی فقط برد و باخت نیست بلکه معتقدم که باید ببینیم بازیکن را در چه رده سنی تحویل مربی داده‌ایم و چه پیشرفتی طی این مدت داشته و در آینده چقدر می‌تواند به تیم ملی فوتبال کمک کند.

وی افزود: بازیکنانی که امروز تحت آموزش قرار گرفته‌اند اکثر آنها در آینده می‌توانند بازیکن سطح بالایی برای تیم ملی باشند چون درست آموزش دیده‌اند حسین عبدی همکار من است، سالیان سال شناخت کافی به او دارم، کاربلد است و به کارش تعهد دارد و بیش از ۳ سال فرصت داشت تا بازیکنان را از زمانی که بسیار کوچک بودند پرورش دهد تا به این رده سنی برساند. به هر صورت داشته‌های ما در همین حد است. ما وقتی برزیل را می‌بریم یعنی کار فوق العاده‌ای انجام شده است. بازیکنان برزیل از سنین ۶ سالگی فوتبال را به صورت حرفه‌ای آموزش می‌بینند تا زمانی که به عنوان لژیونر در تیم‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند. بنابراین حسین عبدی تا امروز عملکرد خوبی داشته و از نظر نتیجه‌ای نیز امتیاز خوبی را تا امروز کسب کرده‌ایم.

حلالی ادامه داد: اگر بازیکنان ما اشتباه نکنند و دچار مسائل حاشیه‌ای نشوند برابر هر حریفی می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. حسین عبدی تیمی ساخته که جلوی هر تیمی می‌تواند قد علم کند.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه حریف آینده این تیم مهم‌ نیست چه تیمی باشد، افزود: حریف ما خودمان هستیم تا داشته‌هایمان را به درستی پیاده کنیم هر چند تا به الان نیز نوجوانان عملکرد چشمگیری داشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای باید برای نوجوانان تدارک دیده شود تا این تیم در آینده رها نشود؟ اظهار کرد: مگر در زمان ما تیم امید رها نشد؟ چند نفر از ما در یک مقطعی ملی‌پوش شدیم و به تیم ملی راه پیدا کردیم اما در برهه‌ خیلی مهمی ما را رها کردند و اکثر آن بازیکنان اکنون زندگی خوبی ندارند. در آن برهه انگار ما بازیچه دست مسئولان شدیم و با سنین جوانی ما بازی کردند در صورتی که من می‌توانستم لژیونر باشم اما شرایطی ایجاد شد که انگار ۱۰ پله عقب برگشتیم.

حلالی با بیان اینکه کادر فنی باید مراقب باشد تا نوجوانان از نظر شخصیتی مغرور نشوند، گفت: برخی از بازیکنان وقتی معروف می‌شوند یا در جام جهانی می‌درخشند از نظر شخصیتی روی آنها باید خیلی کار شود چون با یک برد تصور می‌کنند آخر کار آنهاست در حالی که کارشان تازه شروع شده است بنابراین از نظر شخصیتی خیلی مهم است که روی این بازیکنان کار شود تا بعد از این رقابت‌ها مغرور نشوند و شخصیت خود را حفظ کنند.

وی در پایان گفت: باید شاکله اصلی این تیم و کادر فنی حفظ شود تا در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری از تیم نوجوانان باشیم و از همین بازیکنان پشتوانه‌های خوبی در آینده برای تیم ملی داشته باشیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۸۵۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۸     ساعت: ۸ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024