صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
ین شماره را محرم نویدکیا به من داد

پدیده فوتبال ایران: شاگرد یک مربی خیلی بزرگ هستم

ستاره جوان تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگویی با 'ورزش‌سه' درباره موضوعات جالب و قابل توجهی صحبت کرده است.

به گزارش جهانی پرس- مسعود نجفی، طی هفته‌‎های گذشته آریا یوسفی یکی از مورد توجه‌ترین چهره‌های تیم فوتبال سپاهان بوده است. او در دیدار برابر استقلال خوزستان در غیاب بازیکنان ملی‌پوش طلایی‌پوشان اصفهانی با دبل خود در جریان پیروزی ارزشمند 3 بر یک درخشید و در دیدار حساس برابر نیروی هوایی عراق هم در ترکیب اصلی قرار گرفت و شاید اگر ماجرای آن اخراج غیرمنتظره حسین‌نژاد در دقایق پایانی نیمه اول ایجاد نمی‌شد و آریا جای خودش را در ابتدای نیمه دوم برای حفظ پیروزی یک بر صفر به شهریار نمی‌داد، می‌توانست باز هم اثرگذار ظاهر شود.
با آریا یوسفی در آستانه بازی حساس طلایی‌پوشان مقابل الاتحاد در عربستان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بولت سپاهاناول درباره بازی با استقلال خوزستان شروع کنیم. با دو گلی که زدی کمک کردی که تیم یکی از مهم‌ترین 3 امتیازهای فصل را به نام خودش بزند.
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: در بازی با استقلال خوزستان با وجود اینکه چمن ورزشگاه کیفیت بدی داشت، ما بازی همیشگی خودما را با همان کیفیت بالا ارائه دادیم.
تیم خوزستان در این بازی برای برد آمده بود و تیم خوبی هم بود. سعی کردند در نیمه اول بازی را به تعادل بکشانند ولی موفق نشدند و دو گل دریافت کردند. به همین دلیل در نیمه دوم انتحاری بازی کردند  و همه جانبه روی دروازه ما فشار آوردند. خدا را شکر نشان دادیم در هر شرایطی می‌توانیم گل بزنیم و در نیمه دوم هم گل زدیم و البته یک گل هم دریافت کردیم. در مجموع بازی بسیار سختی بود که موفق شدیم سه امتیاز این بازی سخت را با خود به اصفهان ببریم.

بولت سپاهانخودت هم در این مسابقه 2 گل زدی؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: بله خدا را شکر که در این بازی من هم خوشبختانه توانستم عملکرد خوبی داشته باشم خیلی خوبی انجام دادم و دو گل بزنم. خدا را شکر می‌کنم که در کسب این سه امتیاز خیلی مهم تاثیر گذار بودم.

 

بولت سپاهاندر مورد گل اولت صحبت کنیم که با یک بیرون پای زیبا به ثمر رسید.
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: بله دیدم که کارشناسان هم گفتند یک گل فنی و سخت بود. واقعیت این است که خودم هم این گونه ضربه‌ها را دوست دارم و روی آنها همیشه تمرین دارم.

بولت سپاهاندرباره شرایط سپاهان در لیگ صحبت کنیم. شرایط تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: شرایط کلی سپاهان بسیار عالی و آرمانی است. با وجود کسر 4 امتیاز غیرمنصفانه از تیم ما ولی باز هم امتیازات لازم را کسب کردیم و در ادامه هم تمام وجودمان را برای قهرمانی می‌گذاریم.

بولت سپاهانکار کردن با مورایس چطور است؟ او سال گذشته به تو در بازی‌های حساسی میدان داد و در این فصل تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی تیم شده‌ای.
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: باید بگویم من خیلی خوش شانس هستم که شاگرد این مربی بزرگ هستم. چیزهای خیلی زیادی از او یاد گرفته‌ام؛ چه اخلاقی و چه فنی و مطمئنم این تجربیات در آینده به من کمک زیادی خواهد کرد. سعی می‌کنم در آینده به نحوه احسن از این تجربیات استفاده کنم.

بولت سپاهاندر این فصل عملکرد خیلی خوبی با زدن 4 گل و ارسال 2 پاس گل داشته‌ای.
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: خیلی از این موضوع خوشحالم، اما جلوتر از عملکرد فردی، مهم موفقیت تیم است. من هر وقت در بازی بوده‌ام، تمام تلاشم را کرده‌ام که بهترین خودم باشم و سعی کردم تاثیرگذار باشم. خدا را شکر تا حالا هم همین‌طور بوده است. امیدوارم کادر فنی هم از عملکردم راضی بوده باشد.

بولت سپاهانبعد از گل‌هایت معمولا یکی از دست‌هایت را مقابل صورتت قرار می‌دهی. این نوع خاص از جشن گل معنای ویژه‌ای دارد؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: نه (باخنده). معنای خاصی ندارد و فقط از این حرکت خوشم می‌آید.

بولت سپاهاننکته دیگر درباره حضورت در لیست تیم ملی در آخرین اردو بود. این حضور برای خودت چه حس و حال و معنایی داشت؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: بی‌شک آرزوی هر بازیکنی است که برای تیم ملی کشورش بازی کند. من هم با تمام وجود تلاش می‌کنم که طوری کار کنم که دوباره به تیم ملی دعوت بشوم و امیدوارم این حضور ماندگار هم باشد.

بولت سپاهانقبلا در تیم سپاهان با امیر قلعه‌نویی آشنا شده‌ای. او این فرصت را به تو داده که در تیم ملی حضور داشته باشی. کار کردن با ایشان در اردوی تیم ملی چطور بود؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: بله. در اردوی تیم ملی متوجه شدم آقای قلعه نویی مربی بزرگی هستند. شخصیت و اخلاق ایشان من را تحت  تاثیر قرار داد. به نظرم کادر فنی تیم ملی که انتخاب ایشان هستند، همگی  پخته و باتجربه بودند. واقعا دو سه روزی که در خدمت آنها بودم لذت بردم. مطمئنم آقای قلعه‌نویی بهترین نتایج را با تیم ملی در آسیا خواهد گرفت.

بولت سپاهانکار کردن و تمرین با بازیکنان باتجربه تیم ملی چطور بود؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: بازیکنان تیم همه  انسان‌های بزرگ و فوتبالیست‌های باکیفیتی هستند. سعی می‌کنم با نگاه کردن به آنها و یاد گرفتن از آنها کیفیت خودم‌ را بالا‌تر ببرم. به صحبت‌های همه آنها گوش می‌دهم و احترام زیادی برای تمام آنها قائلم. واقعا خدا را شاکرم که شانس حضور در این جمع را پیدا کردم و همان‌طور که گفتم تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که حضورم ادامه‌دار بشود.

بولت سپاهاندر سپاهان شماره 14 می‌پوشی؟ آیا این شماره دلخواه خودت است؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: خب در واقع وقتی در زمان حضور آقای محرم نویدکیا به تیم بزرگسالان اضافه شدم، شماره ۲۴ را به من دادند. همان زمان یک اردو در تهران برگزار کردیم که مربیان تیم از عملکردم خوش‌شان آمد.  در همان اردو آقای نویدکیا من را کنار کشید و گفت چرا یک شماره بهتر نمی‌گیری؟ من هم گفتم شماره برام مهم نیست. ایشان گفتند در فوتبال شماره خیلی مهم است و به آقای فتاحی گفت که شماره ۱۴ را به آریا بدهید.

بولت سپاهانآریا سپس در ادامه حرف‌هایش دلتنگ محرم نویدکیا سرمربی سابق طلایی‌پوشان اصفهانی شد که پس از نمایش قابل توجهی که به ویژه در اولین سال مربیگری‌اش داشت، حالا برای دومین سال متوالی است که از فوتبال دور است.
بولت زیر مجموعهآریا درباره او گفت: جا دارد همین جا یادی هم از آقا محرم داشته باشم. واقعا جای ایشان در فوتبال ما خالی است. قطعا آقای نویدکیا نیازی به تعریف من ندارد، ولی او یک انسان  کامل و یک مربی کامل است. امیدوارم همیشه سالم باشند و هر چه زودتر او را در فوتبال ایران داشته باشیم.

بولت سپاهانبرسیم به بازی حساس مقابل نیروی هوایی عراق. بازی خیلی سخت شد برای شما ولی درنهایت 3 امتیاز بسیار مهم را کسب کردید.
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: طبق آنالیزی که از تیم نیروی هوایی شده بود و همچنین سبک بازی و نتایج این تیم همه ما می‌دانستیم با یک تیم قوی و با برنامه روبرو هستیم. تیم نیروی هوایی به نظر من پدیده این رقابت‌ها بود. با انگیزه و دقت بالایی وارد بازی شدیم. در نیمه اول بازی خیلی خوبی انجام دادیم و بازدن گل زود هنگام روحیه مضاعف گرفتیم. در ادامه تیم عراقی سعی کرد هرچه زودتر به گل برسد و بیشتر روی تیم ما فشار آورد. خوشبختانه توانستیم به خوبی این فشار را مهار کنیم و از انجام برنامه آنها و شکل‌گیری تاکتیک‌شان جلوگیری کردیم. ولی بازی متاسفانه آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت. آن دو اخراجی باعث شد که برنامه تیم ما کامل عوض شود و فشار خیلی سنگین و نفس‌گیری را تحمل کردیم. در پایان مسابقه خدا را شکر با تلاش و دفاع سخت 3 امتیاز شیرین مسابقه را کسب کردیم.

بولت سپاهانحضور خودت هم در ترکیب مسابقه از اتفاقات جالب توجه این مسابقه بود.
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: خوشبختانه با عملکرد خوبی که طی هفته‌های گذشته داشتم، در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتم. خدا را شکر خوب هم بازی کردم ولی اخراجی نیمه اول باعث شد تاکتیک تیم تغییر کند و من هم با شروع نیمه دوم تعویض شدم.

بولت سپاهاندقایق پایانی مسابقه ولی واقعا لحظات پرفشار و پراسترسی بود.
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: واقعا اواخر نیمه دوم لحظات پراسترسی سپری کردم. در آن دقایق پراضطراب زمان به کندی می‌گذشت و دوست داشتم هر چه زودتر سوت پایان مسابقه را بشنوم. واقعا با شنیدن سوت پایان بازی یکی از خوشحال‌ترین آدم‌های روی زمین بودم.

بولت سپاهانرسیدیم به آخر بازی مرحله گروهی. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی و شرایط تیم چطور است؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: خدا را شکر همه چیز عالی است. مطمئن باشید با تمام وجودمان بازی کنیم تا بازی را ببریم و یا امتیاز بگیریم و صعود کنیم. بیشتر می‌خواهیم کاری که مربی می‌خواهد را انجام بدهیم. خودتان دیدید بازی قبلی چقدر احساسی شده بود و این بازی هم بی‌شک همین‌قدر برایمان پراهمیت است و برای پیروزی در آن و صعود با تمام وجودمان به زمین می‌رویم.

بولت سپاهانگفته می‌شود شاید باز هم مانند بازی رفت که برگزار شد و بنزما نبود، این ستاره فرانسوی به مسابقه نرسد. چه حسی درباره این موضوع داری؟
بولت زیر مجموعهآریا یوسفی: ما دوست داریم در حضور تمام بازیکنان‌شان بازی کنیم و امیدواریم بنزما هم به این بازی برسد. بازی مقابل او تجربه بزرگی خواهد بود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۷۱۷۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۱     ساعت: ۱۲ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024