صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پرسپولیس؛ جیب خالی، پز عالی!

درحالی که باشگاه پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی هنوز نتوانسته است مطالبات بازیکنان خود را بپردازد، به دنبال استخدام یک مربی مطرح خارجی است.

به گزارش جهانی پرس از ایسنا، با پایان نیم فصل اول فوتبال ایران، یحیی گل‌محمدی از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شد تا مدیران این باشگاه که در تدارک اردوی آماده‌سازی برای تیم بودند، همه کارها را به حالت تعلیق دربیاورند و به دنبال انتخاب جانشین گل‌محمدی باشند. در این شرایط اولین نامی که به عنوان گزینه اصلی باشگاه پرسپولیس مطرح شد و مدیران این باشگاه باب مذاکره با او را باز کردند برانکو ایوانکوویچ بود که او هم در دو مقطع پیشنهاد پرسپولیس را رد تا معادله انتخاب سرمربی پرسپولیس مجهول‌تر بشود.

با منتفی شدن حضور برانکو در پرسپولیس، حالا صحبت از مربیان خارجی دیگری شده که باشگاه پرسپولیس با آنها برای نشستن روی نیمکت این تیم مذاکره کرده است. از ولادیمیر پتکوویچ تا جیووانی دی بیاسی و چند نام دیگر که هر کدام با رزومه‌های مختلف به باشگاه پرسپولیس معرفی شده‌اند تا مذاکرات جدی با آن‌ها انجام شود، آن هم در شرایطی که پرسپولیس عملا پولی در بساط ندارد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های نیم فصل گذشته پرسپولیس، مسائل مالی بود که در نهایت منجر به جدایی گل‌محمدی هم شد. در نیم فصل گذشته سرمربی وقت قرمزها بارها و بارها نسبت به مشکلات مالی و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان تیمش معترض بود و دقیقا به خاطر همین مشکلات مالی هم باشگاه نتوانست بازیکنان مد نظر گل‌محمدی را جذب کند. نکته‌ای که یکی از دلایل جدایی گل‌محمدی بود. حالا با این وجود پرسپولیس به دنبال استخدام یک مربی خارجی است.

در این شرایط که اگر یک مربی خارجی بپذیرد روی نیمکت پرسپولیس بنشیند، تصور اینکه قراردادی کمتر از یک میلیون دلار (همراه با دستیارانش) با پرسپولیس ببندد، بسیار سخت است. این یعنی پرسپولیس با نرخ ارز فعلی باید حدود ۵۰ میلیارد تومان برای استخدام مربی خارجی هزینه کند، آن هم در شرایطی که حتی منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات بازیکنانش ندارد. حالا باید از مدیران پرسپولیس پرسید، اگر باشگاه پرسپولیس آنقدر وضعیت مالی خوبی دارد که می‌تواند مربی خارجی تراز اول به خدمت بگیرد، چرا با همین پول مهاجم خارجی تراز اول مد نظر یحیی گل‌محمدی را جذب نکرد که این مربی را هم راضی به ماندن کند؟

استخدام یک مربی خارجی مطرح به سود پرسپولیس و حتی فوتبال ایران است اما نباید صرفا به امضای قرارداد با این مربی که شاید کار ساده‌ای باشد، فکر کرد بلکه باید برای منابع مالی لازم برای همکاری با او هم برنامه‌ریزی کرد. آیا پرسپولیس منابع مالی لازم برای پرداخت حقوق و مطالبات یک مربی خارجی را فراهم کرده است یا صرفا قرار است قراردادی امضا شود و بعدها پرونده جدیدی علیه پرسپولیس در فیفا شکل بگیرد؟

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۷۳۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲     ساعت: ۹ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024