صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رسول منعم:

کارگاه ملی آمایش با هدف آمایش نظام تصمیم‌سازی جهت تهیه سند پیشرفت ورزش کشور برگزار می‌شود

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاکید وزیر ورزش و جوانان بر اجرای طرح آمایش سرزمین بیان کرد: این طرح در جلسه شورای عالی ورزش که ۳ هفته گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، تصویب و به مرحله اجرا رسید که بر اساس آن نیاز نیست برای توسعه و ترویج ورزش در همه نقاط کشور به صورت یکسان فضای ورزشی ایجاد کرد.

به گزارش جهانی پرس از رسول منعم در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درخصوص طرح آمایش سرزمین گفت: اجرای این طرح که جز قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان است، 3 سال گذشته با هدف جلوگیری از بی عدالتی در ورزش به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد که متاسفانه در این مدت اقدامی در راستای اجرایش صورت نگرفت.

وی در ادامه با اشاره به تاکید وزیر ورزش و جوانان بر اجرای طرح آمایش سرزمین بیان کرد: این طرح در جلسه شورای عالی ورزش که 3 هفته گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، تصویب و به مرحله اجرا رسید  که بر اساس آن  نیاز نیست برای توسعه و ترویج ورزش در همه نقاط کشور به صورت یکسان فضای ورزشی ایجاد کرد.

منعم افزود: همچنین براساس طرح آمایش سرزمین نیاز نیست هیات های ورزشی را به نسبت سایر مناطق کشور توسعه دهیم، بلکه باید براساس ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه نسبت به توسعه و ترویج ورزش، زیرساخت های ورزشی، هیات‌ها و رشته‌های ورزشی مستعد اقدام کنیم.

همچنین سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان به طرح ملی ورزش نیز اشاره کرد و ادامه داد: هدف ما در طرح ملی ورزش نیز نهادینه کردن ورزش در سنین پایین است که خوشبختانه کلیات این طرح در گذشته به تصویب رسیده است و ما در کنار اجرای طرح آمایش سرزمین این طرح را به طور کامل اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه ملی آمایش با محوریت مدیریت برش‌های استانی برنامه پیشرفت ورزش استان‌ها خبر داد و گفت: طی مکاتبه‌ای که با استان‌ها صورت گرفت بنا شد از هر استان 3 خانم و 3 آقا معرفی شوند و پس از آن مصاحبه از افراد معرفی شده جهت انتخاب 1 خانم و 1 آقا برای شرکت در این کارگاه در دستور کار قرار گیرد.

منعم افزود: در نهایت طی مصاحبه‌ای که 2 هفته گذشته به صورت وبیناری از نمایندگان معرفی شده استانی انجام خواهد شد 62 نفر جهت شرکت در دوره مقدماتی و پیشرفته کارگاه 2 روزه ( 24 و 25 بهمن ماه) آمایش سرزمین که در هتل نوین پلاس مشهد مقدس برگزار می‌شود، حاضر خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت: این دوره با هدف آمایش نظام تصمیم‌سازی جهت تهیه سند پیشرفت ورزش کشور با تدریس سرفصل‌های مبانی برنامه ریزی راهبردی(مقدماتی و پیشرفته)، ظرفیت‌سازی سازمانی در حوزه ورزش، آمایش سرزمینی (مقدماتی و پیشرفته)، پیوست نگاری فرهنگی در ورزش، تشریح الگوی پیشرفت ورزش کشور، ورزش در نظام بین الملل، توجیح برش استانی سند، اخلاق حرفه‌ای در مدیریت، مولفه‌های حکمرانی در گام دوم انقلاب در بحث ورزش، برنامه ریزی عملیاتی در مدیریت پروژه درحال برگزاری است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان افزود: همچنین دکتر مهرزاد حمیدی، رشید خدابخش، رضا شجیع، علی رغبتی، علی تاجبخش، فریده هادوی و ....  از اساتید حاضر در این کارگروه هستند که پس از آموزش‌های مقدماتی بیان خاصه، تدوین راهبرد، تحلیل وضع موجود، جمع آوری، کنترل و نهایی کردن اطلاعات، تدوین پیش نویس برنامه انجام خواهد شد و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خردادماه سال آینده طرح آمایش سرزمین به اجرا خواهد رسید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۴۸۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴     ساعت: ۱۲ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024