صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
نماینده ایران در کنفرانس جوانان بریکس مطرح کرد:

مردم ایران بیش از ۴۵ سال با روحیه جهادی و داوطلبانه در مقابل تحریم ها ایستاده اند

پوریا خواجه درگی معاون امور جوانان استان سیستان و بلوچستان و نماینده ایران در کنفرانس جوانان بریکس با اشاره به روحیه داوطلبانه ایرانی گفت: کشور ایران در سال های اخیر در زیر سخت ترین و شدیدترین تحریم ها قرار گرفته است ولی مردم ما با روحیه پر تلاش و خستگی ناپذیری که داشته اند و با همکاری یکدیگر و تلاش های داوطلبانه توانستند در مقابل این چالش ها ایستادگی و آن را تبدیل به فرصت های پیشرفت کنند.

به گزارش جهانی پرس - علی محمدی، پوریا خواجه درگی با اشاره به قدمت فعالیت های داوطلبانه در نقاط مختلف ایران گفت: در سرتاسر ایران قدمت فعالیت داوطلبانه بسیار بالا بوده است به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان فرهنگ کار داوطلبانه از صدها سال قبل به نام حشر و مدد و بِجّار وجود دارد. یعنی در روستاها وقتی یک کشاورز توان مالی کمی دارد، مردم برای درو کردن گندم های او جمع می شوند و به صورت رایگان به او کمک می کنند.
معاون امور جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت های داوطلبانه در جنوب شرق گفت : در این منطقه بیش از هزار گروه مردمی داوطلبانه اعم از سمن ها، گروه های جهادی و ... وجود دارد و ما جوانان فعالیت های داوطلبانه زیادی همچون مدرسه سازی، ساخت منزل برای ایتام، فعالیت های آموزشی رایگان، فعالیت های محیط زیستی، رسیدگی به بیماران کرونایی و اربعین انجام داده ایم.
پوریا خواجه درگی ضمن تبیین تاریخ و داستان اربعین با اشاره به حجم فعالیت های داوطلبانه در جنوب شرق کشور پیرامون رویداد عظیم اربعین گفت: سالانه از کشور پاکستان که هم مرز با سیستان و بلوچستان می باشد نیز در بازه ی زمانی اربعین حدود 100 هزار نفر برای رفتن به کشور عراق وارد استان ما می شوند. صدها نفر از گروه های جوانان این استان هر ساله در طی یک اقدام داوطلبانه بسیار بزرگ اقدام به ارائه خدمات رایگان همچون آماده سازی غذای رایگان، جای خواب رایگان، شستن لباس های زائران، حمل و نقل رایگان، مستندسازی رایگان و ... برای این افراد می کنند.
نماینده ایران در کنفرانس جوانان بریکس با اشاره به تصویر غلط ارائه شده توسط رسانه های غربی پیرامون «جهاد» و «فعالیت های جهادی»گفت: ما در ایران یک موضوعی به نام «فعالیت جهادی» داریم که کاملا شبیه به فعالیت داوطلبانه است و البته با آن تصویری که رسانه های غربی و داعش از کار جهادی نشان داده اند کاملا در تضاد است.
وی تصریح کرد: در این نوع فعالیت ها هم رضایت خداوند مد نظر است و هم ایجاد حس زندگی و بر طرف کردن چالش ها در آن وجود دارد. در فعالیت های جهادی مهم ترین تاثیر بر روی «روح» خودمان است. وقتی ما برای رضایت خداوند کار داوطلبانه می کنیم، با وجود سختی کشیدن، اما آن فعالیت برای ما شیرین می شود. صبورتر شدن، آرامش روحی، تقویت تعاملات و ارتباطات اجتماعی، اتحاد بین جوانان، افزایش قدرت حل مساله و بر طرف کردن چالش ها از نتایج فعالیت داوطلبانه جهادی هستند.
خواجه درگی در پایان با اشاره به تکالیف جوانان آزاده در مقابل تلاش های غرب برای مدیریت جهان بر پایه نظم نوین مد نظر خود گفت: ما در میان جوانان بریکس نیازمند سخت کوشی هستیم، سخت کوشی جهادی در زمینه های مختلف همچون فعالیت های اجتماعی، علمی، رسانه ای، اقتصادی و ... ما باید به قله ها نگاه کنیم و قدم های محکمی در جهت موفقیت برداریم. سلطه جهانی با راه اندازی و مدیریت ساختارها و نشست هایی همچون بیلدربرگ، داووس، بانک جهانی و ... دنیا را مدیریت می کند و ما جوانان با همکاری هم می بایست نظم نوین جهانی جدید را رقم بزنیم. نظمی که در آن استقلال و آزادی واقعی رقم بخورد و ما قطعا در کنار یکدیگر موفق خواهیم شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۶۳۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹     ساعت: ۱۶ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024