صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
معاون مفتی اوگاندا در گفت و گو با ایران پرس؛

قرآن بزرگترین معجزه اسلام است

معاون مفتی و عضو شورای عالی‌مسلمانان اوگاندا، اهانت به قرآن کریم در سوئد را اقدامی وحشیانه و با هدف تحریک مسلمانان خواند.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «شیخ محمد علی ویسوا» ، معاون مفتی اوگاندا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران‌پرس با محکومیت اهانت به قرآن‌کریم در سوئد، از استکهلم خواست تا به تشدید اقدامات نفرت‌ پراکنی مذهبی نپردازد.
این روحانی اهل‌سنت در اوگاندا تاکید کرد: آزادی‌بیان، حقی بدون محدودیت نیست و نمی‌توان از آن به گونه‌ای استفاده کرد که به ‌دیگر افراد و مذاهب، توهین و اهانت کرد.
شیخ «محمد علی ویسوا» گفت: اهانت به قرآن‌کریم در سوئد، نخستین اقدام ضد این کتاب آسمانی و توهین به ‌شخصیت حضرت محمد (ص) نیست و پیش از این هم در دانمارک انجام شد و همه مسلمانان باید این حرکت ها را به ‌شدت محکوم کنند.
معاون مفتی اوگاندا تاکید کرد: جهان‌امروز بر ارتباط همگانی و همکاری بین ادیان تاکید دارد و در چنین شرایطی، توهین به قرآن‌کریم، اقدامی غیرقابل قبول و وحشیانه است.
عضو شورای عالی‌مسلمانان اوگاندا تصریح کرد: قرآن‌کریم بزرگترین معجزه اسلام بوده و توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان خوانده و حفظ می‌شود.
 شیخ «محمد علی‌ویسوا» همچنین گفت: افرادی که به قرآن‌کریم به‌ عنوان یک کتاب‌آسمانی اعتقاد دارند، می‌دانند احترام به‌ کُتب آسمانی ضروری است، زیرا اصل رسالت اسلام، برقراری صلح است.                                                                                      
    https://farsi.iranpress.com/africa-i234999-معاون_مفتی_اوگاندا_قرآن_بزرگترین_معجزه_اسلام_است


در کانال آی فیلم عربی ؛
دوبله «گیل دخت» برای عرب زبانان
دوبله سریال پر مخاطب «گیل دخت» بعد از مرحله تست و انتخاب دوبلورهای بازیگران اصلی وارد مرحله ضبط شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، چندی است که دوبله عربی مجموعه تلویزیونی "گیل‌دخت" با حضور دوبلورهای معروف عرب زبان از جمله نسرین حکیم ، ریم عبدالله و سهیر صالح آغاز و سعی شده است از هنرپیشه های مطرح و دوبلورهای توانای جهان عرب برای دوبله این اثر فاخر استفاده شود.
دوبله مجموعه تلویزیونی «گیل‌دخت» توسط واحد دوبلاژ کانال آی‌فیلم عربی انجام می‌شود و در آینده نزدیک مخاطبان کشورهای عرب زبان از جمله عراق، سوریه، لبنان و .... شاهد پخش این سریال از شبکه آی‌فیلم عربی خواهند بود.
این مجموعه تلویزیونی کاری از مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی رسانه ملی به کارگردانی مجید اسماعیلی ، تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی  و نویسندگی مجید آسودگان، درامی عاشقانه است که بخش‌هایی از تاریخ کشورمان را هم به تصویر کشیده است.

 


نمایشگاه عکس «بوسنی از نگاه عکاس ایرانی»
نمایشگاه عکس «بوسنی‌ از نگاه عکاس ایرانی» در سارایوو برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری ایران‌پرس، مجموعه عکس های "مهدی اسکندری" دیپلمات ایرانی در نمایشگاه عکس «بوسنی از نگاه عکاس ایرانی» در گالری فرهادیه سارایوو برگزار شد.
گفتنی است این نمایشگاه شامل مجموعه 30 عکس است که دیپلمات ایرانی "مهدی اسکندری" در مدت ماموریت خود در بوسنی و هرزگوین ثبت کرده است.
 «ماشالله شاکری»، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی‌ و هرزگوین، ایرانیان مقیم این کشور و علاقه‌مندان به هنر عکاسی از نمایشگاه عکس «بوسنی از نگاه عکاس ایرانی» بازدید کردند.
دیپلمات ایرانی ثبت‌کننده عکس‌های بوسنی گفت: زیست‌اجتماعی، تعامل و هم‌گرایی مردم بوسنی و‌هرزگوین آنقدر غنی است که زیبایی‌های طبیعی بوسنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
نمایشگاه عکس «بوسنی از نگاه عکاس ایرانی» 12 الی 18 تیرماه برگزار و با استقبال مردم بوسنی روبه‌رو شد.
       https://farsi.iranpress.com/europe-i234987-نمایشگاه_عکس_بوسنی_از_نگاه_عکاس_ایرانی

 

 

بررسی تحولات بحرین در «نقطه تواصل» شبکه العالم
بازتاب تظاهرات مردم بحرین برای حمایت از مقاومت فلسطین در اردوگاه جنین و ایجاد کمپین آنلاین در شبکه های اجتمای در «نقطه تواصل» شبکه العالم رصد می شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، ترند "جنین در قلب بحرینی ها" و به راه افتادن کمپین آنلاین و تظاهرات مردمی در بحرین در حمایت از فلسطین موضوع مورد بررسی این برنامه از «نقطه تواصل» است.
در این باره بیان خواهد شد؛ معترضان بحرینی با برافراشتن بنرها و شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در جنین را که منجر به شهادت  و مجروح شدن شماری از فلسطینیان شد را محکوم کردند.
وجود افراد غیر بحرینی در منامه، شکنجه زندانیان سیاسی و وضعیت اسفبار آنان  و نتایج آمریکایی سازی با توصیه بحرین به جوانان از موضوعات مطروحه در این برنامه خواهد بود.
«نقطه تواصل» با اجرای جیهان عبدالنبی، تولید دفتر شبکه العالم در بیروت، 18 تیرماه، ساعت 20 به وقت تهران به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.

 

 


تابستانه‌ های آی‌فیلم عربی برای کودکان و نوجوانان
کانال آی فیلم عربی معاونت برون مرزی بنا به درخواست های مکرر مخاطبان کودک و نوجوان، برنامه هایی مختص این گروه سنی را در کنداکتور خود قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، با شروع تعطیلات تابستانه مدارس، کانال آی فیلم عربی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان عرب زبان، برنامه های آموزنده،جذاب و مفرحی را برای  مخاطبان کودک و نوجوان خود جهت پخش تدارک دیده است.
این برنامه ها در دو بخش دوساعته شامل پویانمایی ، فیلم سینمایی و میان برنامه های مختص کودک و نوجوان هر یکشنبه ساعت 16:00 به وقت مکه مکرمه آماده پخش شده است.
 فیلمهای جذاب ایرانی ، «من و توپلی»،«آهوی پیشونی سفید»،«پاستاریونی»، «شکلاتی»، «ناسور» و... پویانمایی های جذاب زبانگردانی شده  از جمله  «شکرستان»  در دستور پخش قرار گرفتند.
همچنین جهت برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان کانال آی فیلم عربی ، بخشی از جدول پخش برنامه های کودک و نوجوان این کانال به پخش محتواهای ارسالی مخاطبان اختصاص داده شده که تاکنون از سوی مخاطبان بازخورد های مثبتی دریافت شده است.                     https://ar.ifilmtv.ir/

شناسنامه


کدخبر: ۳۳۹۵۵۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۲     ساعت: ۱۸ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024