صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نوای سیمره در تهران ‌پیچید

کنسرت گروه «نوای سیمره» با حضور مهران غضنفری و احسان عبدی‌پور در سالن برج آزادی برگزار ‌شد.

به گزارش جهانی پرس، گروه «نوای سیمره» به خوانندگی مهران غضنفری سه‌شنبه 20 تیر 1402 در سالن برج آزادی روی صحنه رفت. در این اجرا احسان عبدی‌پور با نوای اساطیریِ سرنا، گروه را همراهی ‌کرد.
«نوای سیمره» در کنسرت پیش‌رو، نغمه‌هایی از عاشقانه‌های زاگرس را برای مخاطبان موسیقی غرب ایران روایت ‌کرد. در این اجرا قطعاتِ پرشوری همچون؛ «باد شمال»، بال پرواز، سیم آخر، هاوار، دل لیوه، چتر حویل، هرمنمه، طلوع، خالو ریویار، قنه قنه و مقام قطار به مخاطبان موسیقی فولکلور تقدیم ‌شد.
قطعات این کنسرت در دو دستگاه «ماهور» و «شور» ساخته شده که بیشتر آنها از ساخته‌های مهران غضنفری بود. غضنفری به عنوان آهنگساز، خواننده و شاعر؛ کارنامه‌ای درخشان در عرصه موسیقی غرب ایران دارد.
گروه «نوای سیمره» سابقه‌ای طولانی در عرصه موسیقی ایران دارد و تا کنون اجراهای بسیاری در تهران و شهرهای مختلف روی صحنه برده است. همچنین در کارنامه نوای سیمره اجرا در مهمترین جشنواره‌های داخلی کشور دیده می‌شود. این گروه نام خود را از رودخانه‌ی «سیمره» در استان لرستان گرفته است.
کنسرت «نوای سیمره» با همراهی بنیاد رودکی و برای حمایت از موسیقی اصیل ایرانی، سه‌شنبه 20 تیر 1402 از ساعت 21 در سالن برج آزادی روی صحنه رفت.
انتهای پیام/

شناسنامه


کدخبر: ۳۳۹۵۹۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۲۲     ساعت: ۲۰ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024