صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ساترا به ۵ سکوی صوت‌و تصویر فراگیر مجوز داد

با صدور مجوز برای ۵ سکوی جدید تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا به ۴۰۵ سکوی صوت‌و تصویر فراگیر رسید.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، مراسم اعطای مجوز موقت پنج سکوی صوت‌و تصویر فراگیر «سریافیلم»، «گیتیکا»، «زودکمک»، «کلاسما»، «کوهی‌نما» و «آواما» در ساترا برگزار شد و تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا به ۴۰۵ مورد رسید.

در این مراسم که با حضور حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه های ساترا، اسماعیل کیایی مدیر صدور مجوز ساترا و نمایندگان پنج سکو برگزار  شد، نمایندگان سکوها ضمن دریافت مجوز موقت، درخصوص دغدغه‌ها، اهداف راه‌اندازی رسانه و موضوعات پیرامون فعالیت سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر با مدیران ساترا به گفت‌وگو نشستند.

همچنین همزمان با این مراسم، سومین جلسه شورای تدوین مقررات ساترا با معرفی لیلا آمره به‌عنوان نماینده مجمع «رصتا» برای عضویت در این شورا برگزار شد؛ در این جلسه حامد معینی معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا، سالار شفائی مدیرکل تدوین و تنظیم مقررات و مهدی شاملو رئیس مجمع «رصتا»، حضور داشتند.

مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا ضمن ابراز خرسندی از مصاحبت با همه حاضران و نمایندگان در جلسه اعطای مجوز گفت: همه ما در دوره جدید ساترا برآنیم تا به‌طور حتم حمایت از سکوها را درنظر داشته باشیم. هدف از برگزاری این جلسات شناخت از یکدیگر، طی کردن مراحل قانونی دریافت مجوز، تعامل سکوها با ساترا، دیده شدن سکوها و بهره‌مندی از منافع فرهنگی، اقتصادی و ... است.

ارائه دستورالعمل رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا نیز در سومین جلسه شورای تدوین مقررات ساترا ضمن تبریک انتخاب لیلا آمره به‌عنوان نماینده مجمع «رصتا»، بر لزوم همکاری بخش خصوصی و نهاد تنظیم‌گر در راستای تنظیم مقررات تاکید کرد و گفت: حضور نماینده مجمع «رصتا» امری موثر در ایجاد تنظیم‌گری تعاملی است و در تنظیم مقررات بایستی نظرات این مجمع مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس مجمع «رصتا» بیان کرد: مقررات‌گذاری و اهمیت پیگیری‌های لازم برای ایجاد فضای مناسب و ضمانت‌های اجرایی به‌منظور پیشبرد و اثرگذاری مقررات نقش مهمی دارد و روش‌مندی و استفاده درست از ابزار، لازمه تنظیم مقررات برای ارتقاء و به ثمر نشستن آن است.

ارائه دستورالعمل رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر از دیگر بخش‌های این جلسه بود. این دستورالعمل در راستای سامان‌دهی و نظم‌بخشی به عملکرد رسانه‌های تحت تنظیم‌گری و صیانت و توسعه تولید محتوای ایرانی_اسلامی تدوین شده و راهی است برای تسهیل ضرورت و ضمانت اجرای مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی و هموار کردن بسترهای بروز تخلفات در این حوزه.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۳۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۵     ساعت: ۱۵ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024