صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پرونده «اقتباس در فیلم کوتاه» با سینماجوان باز می‌شود

ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» شنبه ۱۴ مرداد با پخش فیلم کوتاه «کودکان ابری» روانه شبکه مستند می‌شود.

به گزارش جهانی پرس، سینما جوان با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.

نمایش فیلم کوتاه «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، بخش اصلی برنامه این هفته سینماجوان است و نازنین چیت‌ساز مجری برنامه در گفتگو با کارگردان این فیلم کوتاه درباره تجربیات او در عرصه فیلمسازی سخن می‌گوید. در میز نقد و تحلیل برنامه نیز، وحید نامی در گفتگو با رامتین شهبازی به نقد و بررسی این اثر کوتاه سینمایی می‌پردازند.

«کودکان ابری» ساخته رضا فهیمی (۱۳۹۳) اقتباسی از کتاب «باغ اناری» نوشته محمد شریفی نعمت آباد نویسنده نام آشنای کشور است. این اثر کوتاه سینمایی، روایت دو پسر بچه دانش آموز روستایی است که بر سر مالکیت چیزهایی که هیچ وقت دستشان به آنها نمی‌رسد مثل آسمان و طبیعت دعوا می‌کنند!

فیلم کوتاه «کودکان ابری» موفق به دریافت جایزه از جشنواره‌های معتبر داخلی نظیر فیلم کودک اصفهان، فیلم کوتاه تهران، رشد و .... شده است. این اثر، سومین فیلم رضا فهیمی در ژانر کودک است.

به بهانه نمایش و نقد و بررسی فیلم کوتاه «کودکان ابری»، موضوع اقتباس در فیلم کوتاه مورد بررسی قرار گرفته و کارگردان این اثر سینمایی درباره اقتباس از داستان‌های شاخص ایرانی برای ساخت فیلم نکاتی را بیان می‌کند.

در بخش «داستان کوتاه» این برنامه تلویزیونی، خوانشی بر داستان‌های کوتاه «تخته سنگ» اثری از استفن لاکنر صورت می‌گیرد. علاوه براین، سیدحسن حسینی به معرفی ژانرهای سینمایی می‌پردازد و بخش ششم مطالب خود با همین موضوع را ارایه می‌دهد. معرفی فیلم کوتاه «هشت» ساخته استفن دالدری دیگر بخش سینما جوان است.

برنامه «سینماجوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور شنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۰ صبح است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۱۰۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۴     ساعت: ۲۲ : ۴۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024