صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با مادرشهید رسول کاظم نژاد در آستانه روز خبرنگار

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در آستانه 'روز خبرنگار' به دیدار مادر شهید رسول کاظم نژاد (از شهدای رسانه) رفت و ضمن ابلاغ سلام گرم سید محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر، جویای احوال ایشان شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی در آستانه فرارسیدن ۱۷ مرداد سال روز خبرنگار با حضور در منزل شهید رسول کاظم نژاد با مادر و خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران رسالت بزرگ و مسئولیتی خطیر برعهده دارند، از شهدای عرصه رسانه به  عنوان سرمشق و الگو خصوصاً برای نسل جوان یاد کرد که با به جان خریدن مخاطرات در راه رشد فرهنگ عمومی جامعه تلاش کردند.
وی در ادامه گفت: بی شک رسالت خبرنگاران ایرانی که با تکیه بر تعالیم و معارف متعالی مکتب اسلام در راه حق و حقیقت قلم می زنند از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است. امروز وظیفه تک تک ماست که با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه همواره در جهت معرفی آنها و زنده داشتن یاد و خاطره این عزیزان تلاش کنیم.
پور احمدی در ادامه از مادر شهدا به عنوان انسان هایی گرانبها یاد کرد و اظهارداشت: تکریم مادر شهید ارزش و مقام مضاعف دارد که همواره باید مورد احترام قرار گیرد.  
پوراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبدیل منزل این مادر شهید به حسینیه اشاره کرد و گفت: خانواده شهیدان کاظم نژاد خادم الحسین(ع) هستند و این عشق و علاقه شما به ائمه اطهار(ع) ستودنی است.
پوراحمدی ضمن قدردانی از مادر شهیدان کاظم نژاد به جهت رنج و محنتی که در فراق عزیزانشان متحمل ‌شده اند، از ایشان خواست که در شرایط فعلی کشور همه مسئولان به ویژه کارکنان صندوق اعتباری هنر را هموراه مورد دعای خیر خود قرار دهند. 

 

در ادامه این دیدار مادر شهید کاظم نژاد نیز ضمن قدردانی از حضور سید مجید پوراحمدی مشاوروزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درمنزلش و سلام و دعای خیر متقابل برای محمد مهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: فرزندانم همه در راه انقلاب و ائمه اطهار بوده اند.
سیده سکینه قطبی با ذکر خاطراتی از گذشته فرزند شهیدش، عشق به ائمه اطهار(ع)، مهربانی، گذشت، احترام به پدر و مادر را از ویژگی های بارز این شهید گرانقدر برشمرد.
وی در ادامه با ذکر خاطره ای از بیمه شدن فرزند آخرش (محمد کاظم نژاد) از سوی صندوق اعتباری هنر،گفت: آن روز پس از شنیدم این خبر تا مدت ها ذکر دعای خیر را برای مسئولان و کارکنان این مجموعه در عبادات و به ویژه نمازهایم زمزمه می کردم.
در خاتمه این دیدار توسط مدیر عامل صندوق اعتباری هنر لوح تقدیر این صندوق به مادر شهیدان کاظم نژاد اهدا شد.
شهید رسول کاظم نژاد در سال ۱۳۶۳ فعالیت عکاسی خود را با روزنامه کیهان اغاز کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و علاوه بر حوزه دفاع مقدس آثار دیگری در زمینه بمباران تهران، ارتحال امام (ره) بازگشت آزادگان، زلزله رودبارو... تولید کرد.
وی در سن ۴۴ سالگی درپانزدهم آذر ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپیمایی همراه با جمعی از اصحاب رسانه به شهادت رسید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۱۹۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۶     ساعت: ۱۹ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024